söndag 15 november 2009

Be Happy och Spirit of Maya

Jag har valt att bara ha ett klädmärke på Be Happy. Det blev Spirit of Maya! För mig stämmer dom så bra in på mitt koncept. Ekologiskt, hållbart, slow-shopping, vackert och sinnligt. Slow-shopping blir det för det är ingen massproduktion, kläderna görs i mindre upplagor och alla detaljer är noga genomtänkta. Alla leden är viktiga. Odlingen av bomullen, vävningen av tyget, sömnad och tillverkning. Kläderna följer inte någon modetrend. Utan är lika vackra säsong efter säsong. Ibland kan du får vänta på att ett plagg ska sys upp. Men den som väntar på något gott...och vilken härlig kontrast till kedjornas slit och släng. Min kropp tycker mer och mer om att ha mjuka och behagliga kläder. Syntet material går bort! Jeans använder jag fortfarande en hel del. Men trivs bättre i ett par sköna yogabyxor och en top. Eller tights och en maya klänning.
Men nu är det sen söndag kväll och dags för sängen. Ville bara lägga ut denna fina bild och skriva några rader om Spirit of Maya. Fick inspiration när jag satt och letade efter en lämplig bild till en annons jag ska ha. Skriver mer imorgon!

Inga kommentarer: