måndag 21 februari 2011

Väntans tider!

Det är knappt 6 veckor till bebisens beräknade ankomst. Sen kan det ju vara nån vecka hit eller dit. Det bestämmer den ju själv! Jag jobbar inte så mycket nu. Tillåter mig i att vara i väntans tider. Min energi skiftar ganska mycket...ena dagen är den hög...nästa behöver jag mer vila. Mina vänner ler och säger "passa på att vila" sen blir det annat. Ja, det är väl så och det går inte riktigt att förstå samtidigt som jag vet att det bara är något som kommer falla sig helt naturligt.
Idag har jag läst igenom lite gamla blogg-inlägg jag gjort. Tänk! bara för 1 år sedan var det mycket på gång med Be Happy och butiken. 1 år senare är butik och web-shop nedlagt.
Det känns som att jag är inne i någon paus vad gäller mitt företag. Helt i sin ordning - knappast läge att fokusera på utvecklande av företaget när en bebis väntar. Samtidigt vet jag att det kommer växa fram nya projekt. Så är det att vara entrepenör! Att ständigt vilja förändra, hitta nya lösningar, göra nya saker. Det är väl därför jag njuter så av att just nu låta pausen vara välkommen. Klart ekonomin påverkas men rikedom för mig är på så många plan. Nu ser livet ut så här. Det förändras hela tiden! Allt har sin tid! Just nu jobbar min man ganska mycket och jag sköter om andra saker.
Idag ska jag på thaiyoga massage för gravida. Mmmmm....njutning och behövligt. Bebisen tar mycket plats nu och trycker på både neråt och uppåt :). Dom där sparkarna och att sitta och se på magen som rör sig av den lilles/lillas rörelse måste vara ett av livets största under. Hur kan en spermie och ett ägg skapa ett liv? Snacka om att det finns något mycket större som ligger bakom allt. Detta brukar vara ett argument jag drar fram när någon är skeptisk till att det finns en Gud/Kraft/ Universum (vad vi nu vill kalla det). Alla får ju tro vad dom vill, så klart. Men för mig är det så självklart att det finns något större. Det finns så mycket vi inte kan förklara logiskt.

Inget är som väntans tider...

1 kommentar:

Anonym sa...

Javisst är livet i sig ett under...
Lycka till med Allt!
Marie/Norrköping