söndag 13 mars 2011

Fågelkvitter och plusgrader!

Äntligen känner jag mig piggare. Förkylning med efterföljande migrän var inte kul med gravidmagen. Men nu har det släppt! Jag känner mig betydligt piggare och faktiskt mer fokuserad på att föda. Ibland efter en förkylning eller så kan jag känna att något hänt på ett mentalt plan. Som att det bränner bort lite skräp i kroppen. Så att ny energi får fart. Det behövde jag dessutom...lite nya krafter.
Det var ett underbart ljus ute idag...ett ljus som andas VÅR. Nu kommer den äntligen vår älskade vår. När jag hörde allt fågelkvitter konstaterade jag som varje år - JA den är värd att vänta på, den vackra våren. Väntan gör att det blir ännu starkare när det vänder. Varenda cell öppnar sig och tar in ljuset, dofterna, mildare vindar...mmm...

Vi har börjat få ordning här hemma efter målning och fixande. Känns bra att saker och ting kommer på plats så att vi sedan bara kan ägna oss att ta emot vårt pyre. Lägger upp lite bilder nedan från vårt hus.
Nu kommer det ljuvliga dofter från köket där min man har släppt loss. Så nu blir det söndagskväll med god middag och Solsidan på TV.

Love is in the air!

1 kommentar:

Maria sa...

Vilket otroligt vackert hem du har. Precis den där stilen ser jag framför mig att jag har i mitt framtida hus på landet. Hoppas det blir så en dag ;) Kram