fredag 11 mars 2011

Seg vecka!

Förkylningen har hängt i hela veckan. Hostan har blivit mycket bättre men jag är seg i huvudet och kroppen. Ingen feber så bebisen ska väl ine ta skada av en förkyld mamma. Men vill ha tillbaka min kraft till födandet. Så den får allt stanna där inne ett tag till :).
Igår var jag bara hemma och kurerade mig. Yogi te Throat Comfort, honungsvatten med citron och vila. Jag har inte följt serien Jakten på lyckan så igår em kollade jag på flera av avsnitten på SVT Play. Jag blev positivt överraskad och tycket programmet var bra och tänkvärt. Hanna Hellquist är ju dessutom riktigt kul och spontan. Tycker Mark Levengood hade en bra definition på Lycka. Att Lycka är små stunder....han tycker Balans är ett bättre ord för lycka. Balans och harmoni, och är man i Balans menar han att man lättare öppnar upp sig för dom små stunderna av lycka. Jag instämmer! Heja Mark!
Den där extatiska lyckan tror jag lätt blir något vi jagar och försöker uppnå med yttre ting, resor, prylar, upplevelser (inget fel på det) men när vi känner en grund harmoni och ett välbefinnande räcker solens strålar mot köksbordet, eller kattens spinnande för att ge en känsla av lycka. Den är dessutom utan förväntningar och ifrågasättande - den bara kommer. Som en sommarvind smeker den våra hjärtan och gör oss varma och uppfyllda. Sen kanske den sticker iväg igen men den har påminnt oss om att den finns där. Ja, det finns ju otroligt mycket olika definitioner på Lycka och den innebär olika saker för oss alla. Har du inte sett programmet så klicka gärna in och se några avsnitt.
Jag ska till barnmorska idag igen och mäta mitt blodtryck som var något högt förra gången, förmodligen för min hosta som var ganska kraftig den dagen jag var där. Men bra att dom håller koll. Helgen kommer ägnas åt pysslande och städande här hemma. Mår jag bätttre kommer en vän på lunch.
TREVLIG HELG!
KRAM

1 kommentar:

Anonym sa...

Trevlig helg till dig med... jag ska sy gardiner till sovrummet lite mörkare så jag kan välja när solen ska titta in....;)

LINA