onsdag 9 mars 2011

På väg till barnmorskan!

Om en stund ska vi till barnmorskan på vanligt besök. Jag går dit varannan vecka nu sista graviditesveckorna. Idag är det 3 veckor till beräknat förlossningsdatum. Undrar just hur länge bebisen vill stanna till?? Ett par veckor till tror jag.....Känner mig ganska lugn men kommer säkert blir nervös när det väl "händer". Det känns så stort att bli mamma! Att få ett gemensamt barn med min man. Nu känns alla år av väntan helt naturliga. Nu var det dags helt enkelt!
Jag är förkyld och natten har varit rätt tuff med hosta. Hmmm...ovant att vara vaken så mycket på nätterna men ett sätt att vänja mig vid amningsnätter. Men huu..vilken rethosta! Dricker honungs och citronvatten, det lenar lite. Dagarna flyter in i varandra....plockar här hemma, gör ärenden, fikar, sitter vid datorn, vilar, längtar.....som denna tid ska vara antar jag. Yogan är begränsad för mig och blir mest sittande positioner samt knästående. Halsbrännan ställer till det! Jag ler lite åt mina små krämpor och är ödmjuk inför livets mirakel. Jag har vänner som drabbats av cancerbesked och då är graviditetskrämpor peanuts - verkligen.
Så jag skickar ljus och kärlek till alla som kämpar på med sina utmaningar. Störst av allt är kärleken.
Nu barnmorskan!

Inga kommentarer: