måndag 13 juni 2011

Snart 1 år sedan.....

Det är snart 1 år sedan vi gjorde positivt graviditetstest! Dagen innan min 40 årsdag...Total lycka och samtidigt så svårt att ta in. Alla graviditetsteste vi gjort genom åren men negativt resultat. Ett streck på stickan denna gång också...Men så - Belive in miracles. Två streck! Vi ska ha barn - Linn var på väg. Det visste vi ju inte då....vem som skulle komma. Nu när jag smeker den lillas hår och ser henne växa för varje dag så känns det så självklart att det var just hon som skulle komma. Vi tittade på bilder från min 40-årsfest igår och då hann allt ifatt oss. Hur otroligt det är att vi faktiskt sitter här med vårt barn. Barn är inte något man "skaffar" barn är en gåva, något man "får" en välsignelse. Jag är tacksam...... För denna underbara gåva.
Det händer något med en när man blir mamma. Man går in i en ny värld som faktiskt inte går att förbereda sig på. Hade jag inte fått något barn hade mitt liv varit fantastisk ändå. Jag sätter inget = tecken på barn och total lycka....även om det onekligen ger livet en annan dimension. Men en del vill inte ha barn, en del kan inte få barm och en del kanske inte hittar den rätte att skaffa barn med. Vi har alla så olika vägar att gå. Jag tror att vi skapar vår egen lycka genom att vara så nöjd med livet som vi bara kan vara. Även då det bär på smärta! Jag grät mig inte till sömns alla år jag inte blev gravid. Jag såg på allt annat positivt det faktiskt förde med sig. Men önskan fanns där ju hela tiden, men den tog inte över så att jag blev bitter. Nej, bitterhet skapar inget gott!
Det finns en sanning, en stor sanning i att vi behöver vara på samma frekvens som det vi önskar attrahera till oss. Vill vi tex ha en ny fantastisk bostad är snabbaste vägen dit att tycka vår nuvarande bostad är fantastisk och skapa den så fin som möjligt. Likaså om vi önskar oss ett nytt jobb, då behöver vi faktiskt uppskatta det jobb vi har. Låter det som trolleri? Eller kanske som "tramseri" Jag tror i alla fall på det och har upplevt det så många gånger. Men det är något av den krångligaste nöten vi har att knäcka. Särskilt när vi står på den sidan att vi inte är nöjda och önskar oss något annat. Då krävs det lite fantasti och kreativitet för att lyckas vända känslorna. Men det går!
Nu svävade inlägget iväg från det jag tänkte det skulle handla om. Men det är det som är så befriande med att blogga...orden får bara flöda ur tangenterna. Utan att värdera hur dom ska tas emot. Jag skriver för min och kärlekens skull. Kanske det smittar någon och då blir jag glad...Be Happy...
.
Jag och min systerson Hugo på min 40 årsfest....8 mån senare föddes Linn...
LYCKLIG mamma!!!
Det får vara allt för detta inlägg för nu vill lillan ha uppmärksamhet och promenad med vagnen står på schemat. Sedan är det sista gången på spädbarnsmassagen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det så...
Barnen kommer igenom oss men inte från oss. De är gåva att ha till låns.
Lyckokramar från Ann

Unknown sa...

Åh så underbart!!!!! Grattis!!! Underbart uppmuntrande inlägg!!! Jag delar alla tankar!!! Även om jag inte kommer få några barn vill jag vara lycklig över det jag har just nu! Helt rätt tankar tycker jag! :)

/kram!