tisdag 14 juni 2011

Sommarlov!

Idag har vi firat sommarlov med Fam Jönsson från Ljunghuset. Dom kom hit med sommarlovstårta efter att deras flickor haft avslutning i skolan. Sen blev det en spontaneftermiddag med besök på Sofiero för att se en utställning av Agneta Spångberg. Hon ställer ut fullskaliga cocktailklänningar i lergods. Väl värt ett besök! Sofiero är dessutom så underbart vackert med utsikt över sundet. Åh! Vad glad jag är att vi valt att bo i Helsingborg.
Jag, Linn och "kusinerna" Leia och Tilde.
Sedan åt vi middag på Barfota. Skön sommarstämning precis vid stranden. Jag åt varm getost med gula rödbetor och efter det en klassiker...Ceasarsallad. Det har funkat topp! med Linn. Hon sov i bärsjalen under största delen av middagen. Känns skönt att ha henne så nära när det är lite stimmigt runt omkring.
Vi avslutade kvällen med choklad och Ben & Jerry glass hemma hos oss. En festdag helt enkelt...mitt i veckan. Så nu är det sommarlov ;)

1 kommentar:

Heléne Persson sa...

Åh, vad Linn växer! Härligt att få se alla fina bilder. Ska också ta mig till Sofiero i sommar. ha det så bra! Kram Heléne