fredag 28 oktober 2011

Veckan som gått!

Det är fredag. Jag är trött och seg efter veckan. Vi har varit i Alingsås på begravning. Familj, avslut, känslor, tårar, minnen och kanske också en ny början. Sorg är något privat men på ett plan delar vi väl alla sorgen. Alla har vi mist någon/ något som är oss kärt. Vi vet alla hur det känns att känna saknad. Inför döden är vi alla lika. Det är verkligen så. Ingen skillnad. Det är ett slut på det vi känner till.... jordelivet. Vad som händer sedan finns det många trosuppfattningar kring. Jag tror att vi går över till en annan värld. Att själen...i sin energiform går vidare. För att komma tillbaka i en annan form när den tiden är inne. Reinkarnation är ett självklar tankesätt för mig. Jag tror livet är en slags skola. Jag tror på karma men även på den fria viljan och eget ansvar. Störst av allt är kärleken så våga älska fullt ut.
Vi har haft en del "dramer" i vår släkt och när vi nu möttes märkte jag att en del fanns kvar. En del verkar må bra av att vara bittra eller kanske förmågan att släppa och gå vidare sitter långt inne. Men det suger energi med negativa männsikor.Mest var det positiva möten. Men många känslor och idag är jag låg på energi så det har blivit en slappardag hemma. Bara vilat och samlat ihop oss.
Det blir inget med huset vi hoppats få hyra på Råå. Jag blev inte alls så besviken som jag trodde jag skulle bli. Då väntar något ännu bättre. Förändringarnas tid är här...jag har skrivit om det tidigare....Det som var sant igår är inte nödvändigtvis en sanning idag. Att vara förankrad i sig själv och att stå stadigt med fötterna i myllan gör det enklare att följa med livets skiftningar. Ibland svävar jag iväg lite mycket, sover för lite, äter sämre, träffar "energitjuvar" - och då blir jag som idag, TRÖTT. Vata kommer i obalans och då gäller lugn och ro, rutiner och sömn. Samt promenader, bra mat, kärlek och givande samtal.
Färdigklädda inför Linns farfars begravning....som blev ljus....
Imorgon ska vi titta på två hus. Båda skulle innebära att vi flyttar från Helsingborg. Inte långt bort...men ändå....Förändring...ny mark under fötterna. Det ger mig en positiv känsla. Nystart på gång!!! Nu är vi en familj och fokus är att hitta ett boende som ger en bra miljö för Linn. Kanske måste vi ändra vissa "planer"...typ att vi planerat att hon ska gå på Walldorf i Ramlösa parken.Det bestämde vi innan vi var gravida. Nu kanske det inte blir så.  Men jag har redan förstått att det viktigast med vårt föräldrarskap är att ge det bästa till Linn utifrån hennes behov och utifrån vårt livspussel. Inte att allt ska vara på det sättet som VI skapat oss en föreställning om.
Allt blir bra - Allt är bra! Bliss.....

Inga kommentarer: