tisdag 27 december 2011

Mellanrum....

Julen har passerat. Den har varit god. Familj, gemenskap, god mat, paket, tända ljus, gran, barnskratt. Jag hade varit jätte snäll i år och tomten kom med en Mac Book Air. Så nu försöker jag lära om från PC  till Mac. Den är grymt snygg och lätt som en fjäder. Men det funkar inte med nätverkskabel och jag vill helst inte köra trådlöst ( vill minska strålningen så gott det går) Ska undersöka saken. Bonussonen har också Mac så han lär mig en del korkommandon och annat. Vi satt här igår kväll som två nördar....


Linn har haft såå kul med sina kusiner i jul och det var sådan lycka att se dom tillsammans. Hon skrattade så gott med dom. Mmmm...julen är barnens högtid. Dom där juldagarna passerar så snabbt och kanske ändå att dom lämnar en eftersmak av lite besvikelse. För det är så mycket som ska hinnas med dom där dagarna....Promenader, läsa bok, umgås, fika, snaska hemmagjort godis, lyssna på julmusik......När man är många så är det fler viljor att ta hänsyn till och kanske där mitt i allt att dom egna behoven sätt åts sidan...för sakens skull. Men är det så bra? Vad är kompromiss och vad är att förneka sina behov? Ingen stor grej...men har ändå ägnat detta en tanke idag. En mellan dag - ett mellanrum...som mest känts
som en vanlig tisdag. Björn har haft saker att fixa med. Så jag och Linn har varit själva nästan hela dagen. Hade velat ha ledighet tillsammans. Men det är mycket nu! Mycket bra saker och förändringar på gång. Vi flyttar! Jaaaa vi fick boendet vi önskade. Magiska saker hände och vi blev erbjudna lägenheten igen. Så efter nyår styr vi kosan mot Bjäre och Båstad. Där ska vi hyra en underbar lägenhet i ett totalrenoverat stall. Med massor av charm, större än vi har idag, billigare, helt nyrenoverat. När vi började vår "flyttkarusell" var vi inställda på att hyra något mindre en period. För att leva lite billigare. Så blev det ännu bättre! Större och bättre än vi kunnat föreställa oss. Livet är magiskt! Det fungerar att önska och visualisera. Ni kommer att få följa med på resan! Nu är det packning som gäller. Så det är verkligen ett mellanrum...dom här dagarna. Lite rörigt och samtidigt vill man få till lite känsla av softa mellandagar och nyårsfirande. Vi ska ha en lugn hemma nyår jag, Björn och Linn. Ta adjö av tiden i Helsingborg och välkomna det nya som kommer. Nystart! i Båstad, sååå nära havet. Vi kommer att ha kontor i en lokal bredvid och därifrån kan man skymta havet. Mmmmm....Det är en stor förändring och många känslor. Kanske därför jag är lite trött idag, lite låg, lite skör men med en inre styrka som bär. Som blir klarare när jag lättar på trycket. Låter tårar förlösa, ilska transformera och kärleken hela.

3 kommentarer:

Sophie sa...

Vad kul, då kommer vi säkert att ses! Jag är där flera gånger om året eftersom min kompis Maria(oxå Hbg-bo) har sina föräldrar på Hamngatan i Båstad och vi brukar låna deras gäststuga och hålla husmoderssemester:-) Trodde dock aldrig att du skulle lämna Helsingborg!!!

Anonym sa...

oj vad fint stort lycka till och spännande att få följa.. gott nytt år...
LINA

marie jm sa...

Men va underbart det låter med ert nya boende. Gratulerar! Och Båstad!! Jag var där i somras på yoga workshop hos Karin Björkegren, Yogavita. Vart förälskad i platsen, naturen o alla vackra hus. Lyckliga er!