söndag 8 juli 2012

Magiska samtal....

Ibland är samtalen magiska, även i ett äktenskap. Över samma köksbord, en enkel tapas måltid, ett glas ekologiskt vitt och tid tillsammans med väntande semesterveckor. Vi hade en sådan kväll igår. När jag plötsligt såg min man lite klarare, med nya ögon, med tacksamhet, med vetskapen om att det fortfarande, efter över 13 år tillsammans finns mycket kvar att upptäcka hos varandra. Jag blev glad av denna insikt. Inte så att jag inte visste att det var så, men vardagen tar ibland över och det är lätt att glömma bort att verkligen SE varandra.
Vi har blivit bättre på att föra dialoger jag och min man. Vi har gått från att hamna i diskussioner (vilket sker fortfarande ibland men mer sällan nu) till att vara i känslan. Framföra hur vi känner och så låta samtalet få vara i det istället. I äkthet! Det krävs träning och att vara beredd att droppa sitt ego. Det handlar inte om vem som har rätt utan om att vara lycklig. Be Happy!


Önskar dig en fantastisk söndag.


Inga kommentarer: