torsdag 12 juli 2012

Surdegspizza, lycka och semester

Sitter och bara njuter. Avslappningen fyller min kropp. Åh! Vad jag gillar sådana här stunder. Vi är på Kafferosteriet för en hotellnatt. Sitter nu i den enkla restaurangen och väntar på varsin surdegspizza. Utbudet består av 4 olika pizzor med bästa tänkbara råvaror, några sorters vin och öl. Ett par mjuka kakor, te och gott på plats rostat kaffe. Varenda detalj är genomtänkt i all sin enkelhet. Inredningen går i betong, trä och snygga industri lampor. I fönstren står terrakotta krukor med pelargoner. Färgklickarna ges av alla fina te koppar och accessoarer dom säljer här. Mest är det känslan här som gör mig avslappnad. Trevlig personal och soft bakgrunds musik. Björn går omkring med Linn och jag smuttar sakta på det fylliga röda vinet. Ute omger böljande sädesfält och grönska. Här är det öppna landskap när det är som bäst. Mini semester på Österlen. Jag älskar min familj! Är så tacksam och glad. Imorgon väntar en underbar frukost bestående av traktens godsaker. Sommar... Sommar... Sommar kan vara så mycket. För mig är Österlen sommar. Regnet har öst ned, temperaturen har varit nere på 14 grader. Just nu skiner solen och vinden är mild. ( nedklottrade tankar vid ett träbord på Kafferosteriet en av alla dessa ljuvliga sommarkvällar) Puss & kram

Inga kommentarer: