lördag 13 juli 2013

Update!

Det har varit så fullt upp sista dagarna att bloggen inte hunnits med. Men ett litet inlägg så här på lördagskvällen ska jag allt få till....
Igår (fredag) gjorde jag Helsingborg. Först lunch på Raw Food restaurang med Louise Lovén. Louise är silversmed (har skrivit om hennes smycken tidigare...dom är sååå fina) och jag har känt henne i närmare 6-7 år. En oerhört vacker, jordnära och ärlig människa som jag är glad att ha som vän. Vi hade ett par mysiga timmar med prat och god mat. Jag fick ett fint silverhänge att bära med mig på vår nya resa som en påminnelse till yogan. Den bär texten "Whatever the question is - Yoga is the answer". Tack snälla rara Louise för presenten som jag burit sen i fredags. Det blir en favorit!


Efter en lång lunch var det besök på Goodness och hårfärgning hos Ulrika. Denna gång något mörkare än jag haft på ett tag för att vara mer hållbart i solen. Att växtfärga håret tar lite längre tid vilket medför att det även blir ett par timmars avkoppling. Nära samtal, en kopp the och damernas värld var välbehövligt efter allt packande. Det blev en jättefin varm ton på håret. Ni får se en annan dag!
På väg hem till Båstad tog jag vägen om Väla och fyndade några plagg på rean. Det var ett folktomt Väla denna soliga sommarkväll så det passade mig bra. Nöjd med dagen var det som alltid skönt att komma hem och jag hann precis in och pussa på Linn innan hon somnade. 

Idag har vi fått träffa Björns äldsta son och Linns storebror Victor som kommit hem efter ett halvår i Thailand. Det blev en sväng på byn med glass och lunch. Resten av dagen har ägnats åt att flyttstäda lägenheten. Phuuu...vilken tid det tar. Men nu är nästan köket klart och det tar mest tid. Det blir att fortsätta imorgon innan vi tar en minisemester till Helsingborg sön/ mån för att träffa mormor, morfar, morbror Per och hans gravida flickvän som är också ska dit. Morbror Per har även hunnit vara här på besök tors/fre.  Längesen vi var så här sociala. Men det vackra vädret och sommaren inbjuder ju till det. 

Våra middagar består av enkel matlagning just nu. Men desto godare....detta blev kvällens supé. Rökt lax, romansallad med avocado och massor av oliviolja, tamaristekt zuccini och sparris, smörstekt bröd och getost.  Mycket gott! Ett glas vin till det smakade gott efter städningen.

Det blir allt för ikväll. Skriver mer nån annan dag! kramis



Inga kommentarer: