söndag 11 augusti 2013

Hänga tvätten utomhus!

Jag har just hängt upp en maskin tvätt utomhus och klockan är halv elva. Detta är vardagslyx jag gärna vänjer mig vid. Att stå ute och vika tvätten och kvällen är alldeles ljummen.


Vi har avslutat en ganska sen middag på terassen. Det blir gärna sent här på ön....Kvällarna är nog det allra bästa. Stillheten och att det är behagligt ljummet hela kvällen. Vår middag bestod av rispapper som vi fyllde med rökt lax, avocado, gurka och lite majo. Doppade i tamarisoja! Yummi, yummi. Grönt te till det! Jag älskar den sortens mat och mår alltid lika bra när jag äten den.

Igår var vi i Cala Figuera. En fiskeby på sydöstra sidan av ön en bit från vackra stranden Es Trenc. Cala Figuera visade sig vara en riktig liten pärla. Vi gick omkring i lilla hamnen ett par timmar. Små söta restauranger låg längst gatan som ledde ned till hamnen med fiskebåtarna. Utsikten var helt magisk! Vi hade picknick med annars lockade en middag på någon av restaurangerna. Det var ingen badort som jag trodde så vi tog picknick på lekplatsen.





Ja! Här kan man ju tänka sig att bo....



Närmsta stranden var Santanyi där vi tog ett badstopp och en glass innan vi åkte hemåt igen. En bra lördag! Det känns verkligen som att vi har en hel ö full av små pärlor att upptäcka. Det får bli helgerna som blir våra utflyktsdagar. Vardagsliv på veckorna och lite semesterliv på helgerna....det kan väl funka bra?! :)
Imorgon börjar vi vår vardag här lite mer seriöst. Jobbet drar igång och vi ska få till en struktur här hemma så att vi båda kan arbeta och ha Linn hemma (ett tag till i alla fall). Förskolan har semester nu och vi har ännu inte bestämt när hon ska börja. Vi har en utmaning framför oss att lyckas med detta. Vi arbetar hemifrån och Linn är i en ganska aktiv ålder. Men va sjutton! Det ska funka!
Vi har ju valt att flytta, bryta upp från det invanda för att utmana oss och växa som människor. Det är bara det att mitt i växandet....när det känns jobbigt och jag undrar hur jag ska få till allting...då tappar jag bort mig själv lite. Då får jag ta en "paus" och jobba med mig själv. Jag ställer frågar till mig själv och går helt in i kroppen. Som en slags meditation! Det funkar alltid och jag känner mig helare och mer kraftfull efteråt. Det är lite så jag jobbar i mina coachingsamtal....med att hjälpa till att få bort "bruset" så att du kan höra din egen röst och lära dig känna skillnad på vad som verkligen är din egen sanning. I den känslan finns all kraft och därifrån är det betydligt enklare att leva sitt liv.

Find your center- 
a calm and content place deep
inside yourself - and spend
some time there each day.

Mmmmm.....En ny vecka väntar. På onsdag kommer bonusdottern på besök och det ser vi alla fram emot. Linn undrade om "Mamanda ser månen när hon kommer på tisdag" ( det där med veckodagar är hon inte så kinkig med :)) Månen är en favorit för henne och ikväll upptäckte hon den igen...den är nu på väg mot att bli hel. Om 10 dar kanske så är det nog fullmåne och vi kan ligga och se på den från vår terass. Det ser jag fram emot!
Önskar dig en bra start på veckan. Säkert är det många som ska tillbaka till jobb, skola och vardag. Kom ihåg att njuta hela tiden, varje dag. Vardag eller helg spelar faktiskt ingen roll. Livet är ju här och nu.
KRAM!

1 kommentar:

Dagar av lycka sa...

Det låter fantastiskt med de ljumna mörka kvällarna. Det är något jag verkligen saknar i Sverige. Har får vi ju oftast bara uppleva någon enstaka sådan varje sommar.

Önskar sig en fin start på den nya veckan! Kram Anna