lördag 8 februari 2014

Så himla nöjd!


Jag har just käkat en sen middag med familjen. Gratinerade musslor och sushi till mig, Björn och Linn medan Oscar föredrog ekologiska hamburgare. Det är så kul att vara en till i "lilla familjen".
Linn och storebror Oscar.
Oscar har vunnit två tennismatcher idag i Peguera och har just lagt sig inför en ny match imorgon förmiddag. Han är verkligen superduktig och det är så spännande att kolla när han spelar.
Jag har storstädat idag och känner mig nöjd med rena golv och nytorkat kök. Visst är det väl ändå skönt med ordning och reda. Tulpaner på bordet och massor av tända ljus. För mig är det helt nödvändigt att ha vackert omkring mig.


Imorgon ska jag och Linn på hennes första barnkalas. Det är en liten tjej från förskolan som fyller 3 år och kalaset hålls på Zunray. Vi har köpt paket och Linn förväntar sig tårta :) Så stort, att få gå på barnkalas....Jag tycker också det ska bli roligt.

För mig har saker och ting fallit på plats senaste dagarna, vilket jag är så enormt lycklig för. Det är inga stora saker men små funderingar jag haft som plötsligt klarnat. Lärdomen av senaste veckorna:

Låt aldrig någon förminska dig genom att tro att deras sanning är din.
Lita alltid på känslan i ditt hjärta och fortsätt tro att livet ska vara lustfyllt och ge dig energi. 
Motsatsen leder inte framåt och det är framåt vi ska. 
Bestäm dig för vad du vill ha och rikta din energi dit.
Gör upp med dina föreställningar på hur livet "ska" se ut.
Det finns inte rätt eller fel - bara din egen sanning och LEV DEN.
Ta fullt ut ansvar för ditt liv - först då äger du det.
Så här vacker var himmeln vid halv åtta i morse.
Jag har en tid trott att jag fattat och så inser jag att det är enklare än så. Vi krånglar till det så mycket vi människor. Tror att vi måste prestera för att duga, vara till lags för att älskas, se ut på ett visst vis för att många kämpar för att hålla det yttre skalet skinande, anpassa oss för att tillhöra. Hålla tillbaka gråten, skrattet, kraften. 
Nej, Nej! Vi måste ingenting. Däremot har vi möjlighet och förmågan att skapa det liv vi vill. Vågar du ? Vill du? Jag både vågar och vill! Är så himla glad och tacksam att jag/ vi vågat ta klivet att bryta med det trygga invanda. Inget som helst fel i att välja det men för OSS var det viktigt och sant att följa vår dröm. Det är sannerligen inte lika med att glida fram på en räkmacka men det är att leva för mig. 
Varje dag jag kommer ut och andas in den milda medelhavsluften, skymtar bergen där borta och havets skönhet så fylls jag av en styrka och lyckokänsla. Detta har jag längtat efter, drömt om och stundtals trott att det skulle förbi en dröm....Men nu är det här vi bor....på Mallorca. Jag är så glad för det!!! 
Stor kram och tack för att du läser.

På fredagsmyset igår hade vi popcorn. Ekologisk majs poppad i kokosolja. Sååååå  gott! Prova och så havssalt på förstås....
Bästa kokosoljan "Dr Goerg" ( samma som Holistic har). Använder den till massor.... i smoothies, äter som den är, steker i den, bakar med den, masserar med den, smörjer in mig med den. Kokosoljan är svalkande (dämpar pitta) så om du har eksem ska du prova att smörja dig med den. Ett måste i skafferiet!
 (Googla på ekologisk kokosolja om du vill veta mer.)


1 kommentar:

Ulrika sa...

Tack! Nu fick jag ny energi av dina fina ord:-)