söndag 17 augusti 2008

Yoga kick-off i Lilla Uppåkra

Började dagen tidigt med färsk frukt, gojibär, tranbär och kokos. Kl 10. 00 började yoga kick-off:n jag anmält mig till i Lilla Uppåkra. I vackra lokaler tillbringade vi 3 energigivande timmar. Förmiddagen hölls utav Eva-Lotta Runfors http://www.nyttfokus.se/ & Lena Lundberg yoga SaGaMa http://www.lifeandflow.se/

Redan när jag kom fram till platsen vi skulle vara på fylldes jag av ett behagligt lugn. God rökelse strömmade mot oss när vi tassade in för att rulla ut våra yogamattor. Tända ljus och blommor gav sinnet sitt.
Vi fick sedan praktisera asanas, meditaion & andningsövningar (hatha yoga).

Jag fick den inspiration jag hoppades på. Ett lugn & välbefinnade har stannat i min kropp hela dagen. Längtar efter nästa möte med min yogamatta - som blir i morgon bitti!
Eva-Lotta & Lena pratade om hur bra det är att göra yogan till en rutin som du gör dagligen. Yoga är inte bara rörelserna, asanas. Andingsövningar och meditation är också viktiga inslag i yogan. Till en början kan 5 min av varje räcka. Sedan kan du i din egen takt utöka tiden du utövar yoga! Detta tilltalade mig så mycket. Att sätta upp ett mål som kan nås och sedan vidareutveckla detta i den takt jag önskar.
Att ta in yogan som en naturlig del i livet!
Tack Eva-Lotta & Lena för en fin förmiddag!


Inga kommentarer: