fredag 12 december 2008

Ekoshoppa

På sajten http://www.ekoshoppa.se/ hittar du massor av information om var du kan handla ekologiskt och etiskt på nätet. Jag tycker det är så kul att spridningen på ekologiskt och hållbart är så stor.

Idag tipsar Ekoshoppa.se om choklad från Be Happy - Prestat underbara ekologiska choklad.... Detta är verkligen den perfekta julklappen för ekologisk lyx och ett kanon alternativ till den klassiska julblomman. Asken är så vacker att man vill spara den - kanske att lägga lappar i med sina affirmationer och önskningar. Du vet väl att du alltid ska önska som om du redan har det: Jag är stark och frisk, Mina inkomster ökar ständigt hela tiden, Mina relationer är kärleksfulla, Jag har en underbar man som älskar mig...eller vad du nu önskar...

Ikväll ska vi göra egen pepparkaksdeg - sen ska vi göra "guldtackor" av degen , plasta och lägga i kylen. Imorgon ska dom gräddas och då tar vi bara fram osthyveln och "hyvlar" degen...Åt dom hos Lena Alffram, vår underbara keramiker...och dom var så knapriga och goda. Jag tänkte byta ut vetemjöl mot dinkelmjöl och socker mot råsocker. Hoppas det funkar..det funkar nämligen sådär på mina kladdkakor som brukar bli plattfall.....


See you!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Ulrika,
Jag hade problem i början när jag bytte mjöl, numera fungerar alla mina recept när jag använder siktad dinkel. Men vanliga dinkel blir det platta saker som kommer ut ugnen. Lycka till med baket!!
Kram Lisen