måndag 22 november 2010

En helg med julsmak!

Vi har haft en skön helg! I lördags var det besök på Landskrona julmarknad i Gamla Kassan. Det är en mysig julmarknad som vi brukar besöka varje år. Jag fick som alltid inspiration till att skapa vackert hemma. Just nu känner jag sådan lust att skapa och pyssa! Undrar om det tillhör graviditeten? Dock har jag int gjort slag i saken riktigt. Dags att plocka fram canvasramarna och låta fantasin flöda!

Igår kväll gjorde vi en lokal upptäckt. Enkla Ting i Vallåkra ( eller strax utanför). http://www.enklating.se/ En liten oas mitt ute bland åkrarna! Bara 10 min bilfärd hemifrån. Jag blev imponerad över det fina upplägget på verksamheten. Kajsa som driver butiken med tillhörande web-shop hade verkligen fått till en inspirerande butik som levde upp till namnet Helt Enklet. Nu gillar jag ju själv det enkla väldigt mycket, så det var mycket som föll mig i smaken. Här kommer lite inspirationsbilder!

!

Inne på gården bjöd dom på glögg och hade en mysig servering. Hungrig som jag är beställde vi in Sillatårta, Pepparkaks cheesecake, Lussebulle och pepparkakor. Glögg till som va smaskens! Alkoholfri passar ju gravida mig kanon så jag köpte med en flaska hem - Äppleglögg från Sövde Musteri. Åt lite mycket, det var gravidyoga på eftermiddagen och då är det bra att inte vara för mätt. ;)

Åh! sen var där en korg med söta kattungar.....gissa om jag blev sugen på att ta med en hem. Men det får räcka med katten Felix och bebisen som kommer. Men oh! så söta dom var.....

1 kommentar:

Enkla Ting sa...

Ett jätte TACK för vackra ord om min butik, jag försöker och jobbar mycket för att det skall vara en KÄNSLA när man kommer ut till mig, en liten bit, ett stycke bort, bort från allt det där vanliga....
Roligt att ni gillade det.... Nu ligger vi nerbäddade i soffan, Minn pojke Axel har blivit magsjuk.... Hoppas du blev nöjd med dina saker o att lampan passar bra.....Hoppas vi ses igen....
Kram Kajsa