fredag 19 november 2010

Att vara nöjd!

Vår katt Felix som oftast verkar rätt nöjd med livet!

Får man vara nöjd i dessa tider? Eller ska vi alla affimera efter mera??!!! Allt är möjligt - det är något jag tror på och skriver om här också. Men vi måste komma ihåg att vara tacksamma för det som är. Det stora i det lilla! Att vara nöjd!

Vi är ständigt på väg någonstans. Vart ska ni göra i jul? Vart ska ni åka på semester? Vart har du för mål med företaget? Har du någon cool kurs på gång? När ska ni göra om köket? Bla, bla, bla....Jag är inte emot förändring, jag är inte emot att utvecklas. Tvärtom!
Jag vill bara slå ett slag för att vara här och nu. Se det som är! Känna att vi lever! Älska full ut!

Att tillåta oss att känna: Jag är nöjd! Jag är nöjd med mitt liv, med den jag är, med det liv jag har!
Från den känslan har vi bra utgångsläge till att få det ännu bättre. Men hur vi än arbetar, tränar, visualiserar, affirmerar så är det bara NUET vi har.

Tankar från mig! Jag sitter här vid köksbordet, ute ligger ett tunt lager pudersnö, jag har nyss ätit god soppa, ljusen är tända och livet känns väldigt bra. Det finns problem i mitt liv också...som jag skrev om i förra inlägget finns det motgångar för oss flesta. Men idag väljer jag att fokusera på det goda. Det som fyller mitt hjärta och gör mig glad.

1 kommentar:

Fotograf Marie Möller sa...

Vilken fin bild på gravidmagen längre ner!