torsdag 6 augusti 2009

Ännu doftar sommar....


På måndag får jag nyckel till lokalen. Igår skrevs kontrakt och jag hade mitt första möte med Marie som är en riktig idéspruta. Jag behöver stå i lokalen när den är tom för att känna in hur jag vill ha det. Men som sagt Marie har många kul idéer och vi ska säkert komma fram till något bra. För alla er som har varit och är i skapande processer så känner ni säkert till alla olika stadier att gå igenom.

Just nu känner jag såklart en lättnad av att fått Ja av banken och att veta att det nu blir av och vad jag ska fokusera mot. Det resulterade i en stor trötthet igår! Min man skrattade åt mig för jag bara gick in i mig själv och orkade inte prata med någon ( det tyckte han nog var rätt skönt - då jag annars pratar rätt mycket...fniss). Jag somnade i soffan och förflyttade mig bara till sängen för att fortsätta sova. Sov hela natten trots den enorma fullmånen.

Idag skiner solen, det känns att augusti är här. Kan inte riktigt sätta fingret på det men i vindarna, i doften, på ljuset....för mig finns även en vemodskänsla men augusti som inte alls är negativ utan bara lite vemodig...men också med en skaparkraft i sig. Nystart!

Jag har massor av saker att sätta klorna i - men idag doftar det sommar och jag låter mig svepas med.....I solstolen och en härligt romantisk bok av Nora Robert " Äppelblom". Åh!! vad jag älskar hennes målande beskrivningar och romantiken hon lyckas fånga. Ren näring för min romantiska sida! Så totalt avkopplande när det är mycket annat att fundera på.

Efter besök på posten för att skicka paket blir det ett dopp i böljan den blå!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis! Vad spännande.

Anne sa...

Fantastiskt roligt Ulrika! Det låter verkligen som du är i ett flöde. Stort lycka till!!
Sommarvarma kramar Anne