tisdag 4 augusti 2009

Jaaaaa!


Ikväll känner jag mig lättad, glad, förväntansfull och lugn. Idag fick jag besked av banken som är med på mina planer. Be Happy! blir nu fysisk butik på Karlsgatan 3 i Helsingborg.

Det känns så roligt att ta steget till butik. Jag få lokalen omgående och hoppas kunna öppna i början på september. Nu är det mycket som ska fixas för att skapa den butik jag vill.
En liten oas att inspireras av - med Be Happy känsla! En livsstilsbutik för välbefinnande!

Jag firade bankens besked med att gå på yoga hos Britta http://www.yogablogita.blogspot.com/.
Det var ett bra tag sen jag yogade och kroppen kändes lite stel till en början. Vi körde rätt dynamiskt idag och med djupa andetag öppnade kroppen sig och jag njöt. Det var verkligen ett bra val för firande. Landa in på mattan och låta tankarna stilla sig! Det är ett stort steg för mig att öppna butik igen. Jag har ju redan web-shopen så detta blir ett superbra steg.

Dessutom har vi bott på Karlsgatan tidigare...i 4 år...så det är mina "hemma-kvarter". Det känns extra bra!

Det blir även nya märken som även kommer finnas i web-shopen så klart.
Det blir en härlig utmaning att få till det som jag vill i butiken. Jag kommer ta hjälpa av Marie Olsson Nylander på http://www.moinredning.com/

Vilken bra dag! Dessutom är det min mammas födelsedag! Grattis Mamma!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack Ulrika o ett stort Grattis ! till dig,bra att du får utveckla ditt företag vidare. Jag tror på detta så klart!! Mamma.

Brunkullan sa...

Grattis! Vad roligt:)
Synd att det är långt dit bara, annars skulle det varit roligt att komma och kika!

Susanne

Sue sa...

Grattis till ett stort kliv! Det krävs mod att starta eget. Jag inspireras av de som tror hårt på något och satsar stenhårt att planen förverkligas. Lycka till!