fredag 28 januari 2011

Mini-weekend

Jag gjorde ett försök att blogga från min I-phone men lyckades inte så det blev bara en rubrik...men nu fortsätter jag inlägget från min lap-top.

Vi är hemma efter en skön mini-weekend på Tomarpsgården utanför Kristianstad. Vi har varit på Tomarpsgården flera gånger. Ett charmigt gårdshotel vid Råbelövsjön! Där är ett inbjudande lugn och soft atmosfär som gjort för att bara krypa upp i någon av dom sköna sofforna med en tidning och en kopp te. Maten är förstklassig och frukosten i lilla lantköket....den ska njutas länge.
Vi droppade in vid halv fyra. Thé och god ostmacka på grovtbröd (öl för Björn :)) framför brasan. Sen blev det en bastu som var mycket välgörande. Bara låta värmen mjuka upp kroppen och huden bli het. Sen var det dags för 3 rätters middag som var supergod. Bra råvaror och närodlat! Det finns inte TV på rummen så efter middagen satt vi ner i sofforna en stund och sen blev det sängen.

Jag passade på att prova pianot. Klänningen jag har på mig fyndade jag på Goodness i Helsingborg förra veckan. (handtryckt siden)

Så fort vi lämnade Helsingborg kände jag hur välbehövligt det var med miljöombyte. Även om det bara var en övernattning så gav det distans och perspektiv till vardagen. Inspiration och ny energi. Vissa platser räcker det att besöka för att få med sig massor av insikter. Me Like! Gör gärna ett besök på Tomarspgården om du tycker om lantligt lugn och underbar mat. Lika vackert året om!

Nu en lugn lördagskväll - kram på er.

2 kommentarer:

Heléne Persson sa...

Oh, så mysigt ni haft! Du är jätte fin i din klänning! Njut resten av helgen! Kram Heléne

Anonym sa...

Åh vad härligt!
Måste berätta en rolig sak.
Jag bor knappt en kilometer innan Tomarp. Du kör förbi mitt hus på den lilla grusvägen innan, precis innan fruktodlingarna.
Och jag har jobbat där i många år, Men slutade för så där fem år sen.:-) Det är den isen vi var på igår.
Komiskt.
Vad fin du är med magen
Kram