söndag 20 mars 2011

Afternoon Tea i Mölle!

Idag har vi gjort en utflykt till Mölle. Det är en av de saker jag uppskattar med att bo i Helsingborg...närheten till mysiga utflyktsmål. har man lust att hitta på något kul finns det alltid möjligheter. Mysiga caféer, schyssta ställen med brunch, gårdsbutiker mm. Jag hörde att det skulle vara Afternoon Tea på Grand Hotel i Mölle på söndagarna. Så vi beslöt oss att åka dit. Vilken visade sig vara en hit! Dock var det en nästan märklig dimma som lagt sig över Kullahalvön i eftermiddag. Grand Hotel ligger högt och brukar bjuda en fantastisk utsikt men idag skymtade man bara havet därifrån, vilket också var mysigt på sitt sätt. Men åh, vad gott det var. Först åt vi en jättegod löksoppa, mini-sandwishar, ost, kyckling och annat gott. Sen var det dags att njuta den fantastiska kakbuffén. Ögat ville såklart ha mer än magen! Jag rekommenderar verkligen att göra en vårutflykt till Mölle. Kanske vandring på Kullaberg först och sen avsluta med denna goda Afternoon Tea meny. :)

Nu är vi hemma och jag är trött. Har inte sovit så bra inatt, hade halsbränna och fullmånen gjorde nog också sitt till. Såg ni den enorma månen?? Ja, det händer saker i världen nu. Mycket förändras och vi kan ana kaos men ur kaos föds oftast något nytt och bra. Ibland behöver saker raseras. Även om det är tragiskt när oskyldiga drabbas...Vi kan som jag skrev i ett tidigare inlägg lätt känna oss maktlösa. Men vi sitter alla ihop och kan med kärleksfulla tankar ge vårt lilla bidgrag till en skönare värld.

Mysig söndagskväll önskar jag dig! Kram

Inga kommentarer: