fredag 4 mars 2011

Friday is here!

Ja,för mig som inte jobbar just nu blir det ju inte någon större skillnad...men idag har jag faktiskt skön fredagskänsla. Har haft en trevlig lunch på Vegeriet med en kompis. Våra luncher brukar vara i minst 2 timmar och gjorde så idag också. Jag åt en ljuvligt god dinkelpizza som Vegeriets duktiga elever gjort. Sen var jag en liten sväng på stan. Besökte mysiga Tvålbutiken där jag jobbat extra för ett par år sedan. Jag hade helt slut på badolja och just nu badar jag mycket. Görel som har butiken hade tagit in flera bra märken och jag hittade ett lavendelbad som doftar så gott. Det får jag prova i helgen!


Sen ett litet besök på Staken & Veken för att fylla på ljusförrådet. Jag har på senaste tiden mest köpt stearinljus men idag ville jag ha färg och då blev det paraffinljus. Svagt rosa och mullvadsbruna ljus blev fräscht och vårigt till dom vackra kvistarna av kinesiskt körsbär jag inhandlade igår


Hämtade upp Björn på jobbet och han såg trött - men glad ut efter en aktiv vecka på jobbet. Vi tog en runda på Coop inför helgen och nu sitter vi här och lyssnar på Spotify. Jag bloggar och Björn läser tidningen. Han dricker rödvin och jag hallonbladste. I helgen visar dom sol och plusgrader!!! Min rygg är lite bättre idag och det påverkar humöret positivt. Det sparkar i magen och vi längtar sååå!

Há en solig helg och låt vårkänslorna komma... Gör som Ronja Rövardotter och ger er ut i skogen för ett vårtjut. :)

Inga kommentarer: