onsdag 2 mars 2011

Lugna dagar...


Oj vilka lugna dagar jag haft! Har bara varit hemma - inte ens promenad. Ryggen värker! Hade hembesök av naprapaten i måndags och det lättade lite men försvann inte. Fast det kan ta ett par dagar. Dessutom ändras ju kroppen hela tiden, bebisen sparkar mycket och revbenen "tänjs ut" ( konstigt ordval...) Det funkar knappt med någon BH nu. Får bli en tur till stan och inköp av amnings-BH ;)

Men nu blir det yoga en stund och sen en promenad. Kanske gör det nytta för ryggen...det var ju ingen inflammation. Nu är det mars och i slutet av månaden har vi BF( beräknad förslossningsdatum). Så spännande och efterlängtat, lite oro finns med men mest längtan. Något som jag väntat på så länge, något som vi kvinnor gjort i alla tider. Tilliten till kroppen är stor. Jag litar på att jag vet vad som ska göras när jag är i förlossningen. Och som alla skämtsamt säger: Ut kommer den ju alltid!
Jag har haft ganska mycket förväntningar på förlossningen men märker att jag mer och mer släpper förväntningarna och ersätter med tillit. Det blir som det blir och det är som det är! Jag har målat upp en bild som får vara min målbild och den stärker mig. Jag lyssnar till viss del på andra men en förlossning är helt unik för varje par och barn. Så - go with the flow!

Nu- yogatime!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket underbar fin bild!!
Lycka till när det är dags...!
LINA

Ulrika Forsell sa...

TACK Lina! Ja bilden andas ett löfte om vår eller hur? kram Ulrika