torsdag 23 juni 2011

Som en ljum sommarbris....

ungefär så känner jag mig....lugn inombords men ändå inte helt stilla....behaglig...men kan bli kraftfull....varm men behöver syre för att kunna existera....ljus...för att det är min sanning.......Jag läste just ett inlägg på Malin Berghagens blogg. Vackert och tänkvärt! Det gav mig ord som jag behövde på min väg. Min nya väg, min mammaväg! Att bli moder är omvälvande...inget går att dölja och det är som att få en spegel uppsatt framför sig. När jag vissa dagar inte är så närvarande så påminner Linns stora mörka ögon om att vara HÄR, ingen annanstans med tankarna...utan just här med henne. När jag har bråttom kan en bajsblöja få mig att påminnas om att det inte alltid blir som vi planerat. Idag skulle jag till napratpaten men det blev stressigt och lillan ammade just när jag behövde åka. Jag gjorde ett försök att åka ändå men då sa min kropp Nej! stanna upp. Inte stressa...bättre planering nästa gång. Så jag återvände till soffan och Björn tog en paus i sitt. Det blev ett kort men givande samtal! Ryggen får sitt en annan dag...Jag börjar misstänka att det är sängen som är för mjuk. Så det är möjligt att en hästensäng säljes till ett bra pris framöver. Hörde om att IKEA hade någon Eko-variant på säng....det ska kollas upp. Sömnen är viktig och en stark rygg likaså!
Det är midsommarafton imorgon. Vår första midsommar med Linn! Vår lilla familj...med bara oss 3 och sen finns den större familjen men Björns barn :) Vi ska bara fira vi 3. Med blommor i håret, sill, jordgubbar med grädde och ev besök på Sofiero eller Ramlösaparken om vädret tillåter. Svensk sommar är vackert - helst solig och varm. Fast jag längtar en hel del till Mallorca och Sollérdalen.....
Glad Midsommar!

Inga kommentarer: