tisdag 5 juli 2011

Doft av lindblomma!

Vi har en stor vacker lind på vår gård. Den är verkligen enorm! Det ger kraft att bara se på den. Just nu fylls luften av ljuv lindblomma varje gång vi går ut. Träd är kraftfulla och bär på mycket prana (livskraft). Ramlösaparken är full av gamla trygga träd och det är en gåva att ha tillgång till den dagligen. Våra promenader blir nästan alltid i parken.
Jag fick nya nr av Vi Förädrar idag...där var en krönika skriven av Johan Såthe...han skrev "Att vara förälder är det mest personlighetsutvecklande en människa kan vara med om" Mmmm...jag instämmer samtidigt som jag med erfarenhet av att ha försökt bli gravid läääänge även ser det som personlighetsutvecklande. Men visst...detta matchar inget jag varit med om tidigare. Jag vilar i att vara mamma samtidigt som jag fortsätter att vara Ulrika och det blir spännande att se vad denna hemmatiden med Linn föder fram vad gäller jobb framöver. Fortsättning på Be Happy eller något annat?! Jag andas och har tillit....känner lust att börja läsa böcker som inte bara handlar om bebisar och föräldrarskap. Finn din Livsuppgift av Robin Sharma "tittade" på mig idag och fick följa med ut i solstolen. Har läst den förut men den tål att gå tillbaka till. Vad läser
du i sommar?

I söndags var vi på Enkla Ting igen. Denna helgen hade Kajsa även mysiga caféet öppet. Jag lyckades få i mig både cheesecake och citron/kokosrulle...Får alltid mycket inspiration hos Kajsa! Denna gång blev det en vacker vit canvaskudde från Day som förde med sig en liten ommöblering här hemma. Med enkla ting som sagt...kan det bli som nytt i hemmet.
Dörren till terassen står öppen, lindblommorna doftar ända in, fåglarna kvittrar - sommaren är här på riktigt. Första sommaren med Linn!
Björn börjar semester om 2 veckor och jag ser så fram emot att vara lediga tillsammans. Hitta på små utflykter, mysiga caféer, gårdsbutiker, Helsingör, stranden, fiskerökerier, Ven...jaaa Skåne är fullt av pärlor. Maila om du vill ha tips!

1 kommentar:

Anonym sa...

bland önskar jag att jag bodde där nere känns så exotiskt med den vackra omgivningen...solstrålar till dig!