söndag 10 juli 2011

Sommarsmultron....

Jag har inte smakat ett enda smultron ännu i år...men jag samlar små smultron på ett strå i form av härliga sommarstunder. Veckan som gått och helgen har varit social, solig, fylld av god mat och fina möten. Kameran är ofta med så det blir en del bilder här som ni får ta del av. Men det är ganska mycket krångel med att lägga upp bilderna. Finns det något annat bloggverktyg än blogger någon har att rekommendera?
Mormor och morfar var här på besök i lördags. Morfar var även här en sväng i fredags för han körde lastbil ner till Malmö från Värnamo. Dom är såklart väldigt förtjusta i Linn och hon charmar alla med sitt leende och smilegrop.
Stolt morfar!
Vi gjorde Råå i lördags! Strosade på lilla affärsgatan, kikade på båtar och njöt en lunch i solen. Där finns en nyöppnad Delibutik som har jättegoda korvar för dom som äter kött. Själv håller jag mig till den inlagda ljuvliga fetaosten dom säljer. Dom slår in delikatesserna i fina små vita paket med snöre. Vad lite det behövs för att ge den där extra touchen. Me Like!

Vera´s Deli & Café på Råå
Idag har vi varit i Arild på loppis hos Marie som driver MO.home. Det blev en promenad i Arild som bara är helt fantastiskt så här års. Vilken utsikt!
Efter Arild blev det middag hos på restaurang "Rut på Skäret". Det var 12 år sedan vi åt middag där...men lika gott denna gång. Häftig tanke att vi varit tillsammans så länge. Nu har vi lilla Linn tillsammans...tänk om vi vetat att väntan skulle bli så lång...men vad gör det nu när vi sitter här med henne i vår famn. Lär vi oss leva i nuet så finns ju bara det. Stunden här och nu! Sedan kan ju minnen ge djupare färger till livets palett och att se framåt föder längtan och mål....Men det gäller att ha fokuset på nuet. Att vara här och nu...som barnen är.
Middag på Rut på Skäret och en hel tavla med god mat att välja på.
Kärlek!
Desserten var sååå god, hallonskum med lakritsskum och citronsorbet....mmmm....Kursiv
Imorgon väntar en ny vecka....jag startar den med tandläkarbesök för att kolla en tand som krånglar, mindre kul. Men, men..
Nu ska jag gosa med Linn!
Puss & Kram

1 kommentar:

Heléne sa...

Ser att morfar är stolt!!!! Råå har jag närma till så det får bli ett besök. Njut och en stor kram Heléne