tisdag 12 juli 2011

Dragit ut en tand!

Jag var hos tandläkaren igår och hon kunde inte rädda min tand som fått någon ovanlig åkomma. Typ...tanden äter upp sig själv inifrån (det hette något speciellt på tandläkarspråk). Så det fick bli tången och utdragning. Jag gillar inte att gå till tandläkaren. Är inte så nervös i och för sig.... men tycker det är lite lätt ångestframkallande att ligga där med alla verktyg i munnen och vara fast. Men det gick bra! jag var bedövad och det var mest lite obehagligt innan hon fått ut hela tanden som gick sönder. Jag använde mig av yogaanding och mindulness. Visualiserade och bad mina änglar om hjälpa och VIPS fick hon loss sista biten av tanden. En rotfylld tand som inte ville bo där längre. Så adjöss med den! Idag ser jag lite småkul ut med svullen kind. Men det finns värre saker. Inte gnälla för småsaker....Fokusera på nuet och kärleken som bor överallt.
Ibland är den så stark...kärleken...den känns i varenda cell. Jag skriver på en dikt till Linns namngivning och hoppas kunna läsa den utan att bli alltför rörd. Hon öppnar så mycket den där blåögda underbara varelsen.
Livet ser rätt annorlunda ut mot förra sommaren. Nu kretsar inte bara livet kring mig själv utan det finns en liten människa att ta hand om. Tack, tack, tack!
Idag pysslar jag med förberedelser inför namngivningen. Det är detaljerna som gör det och jag vill att det ska bli en fin dag att minnas för oss alla. Blir lite pirrig när jag tänker på det.....positivt pirrig...
Det var allt för denna gång!
Ut och njut av sommarens alla gåvor.

Inga kommentarer: