söndag 3 juli 2011

Min yogiska längtan!




Att leva yogiskt innebär för mig att leva i sanning och acceptans. Leva i samklang med naturen och utgå från att det vi gör mot naturen gör vi mot oss själva. Meditation, yogapractice och mindfulness är självklara ingredienser i ett yogiskt liv för mig. Yoga är så mycket mer än stunden på mattan. En livsfilosofi som berikar livet på alla plan.
Som nybliven mamma har jag kommit ifrån mitt yogiska liv en aning. Ingen yogapractice eller meditation....Men nu börjar min kropp kännas som vanligt igen efter förlossningen. Det är dags att börja yoga lite smått. Min rygg behöver det och min själ behöver det. Yoga är för mig det klart bästa sättet att komma i balans och jorda mig. Stilla tankarna och känna ett lugn i kroppen. Yogalugn!!! Du som utövar yoga vet exakt vad jag menar.
Jag yogade en del med Linn i magen och sjöng mantran. Lyssnade mycket på Snatam Kaur och Deva Premal i graviditeten och gör nu också. Linn tycks gilla musiken...igenkännande...



May the long time sun
Shine upon you,
All love surround you,


And the pure light within you
Guide your way on.

Mantra från Kundalini yogan som vi sjöng på gravidyogan. Vackert!




Jag längtar efter påfyllning av yogisk livsfilosofi. En härlig mamma/barn yogaworkshop vore kanske på sin plats. Någon som känner till någon? Kanske ska kolla med mina kära vänner som är yogalärare om det kunde vara något.....Hmmm...ja nu kom kreativiteten igång. Det är ju en jättebra idé! En helg för mamma och barn. Med yoga, sharings i att vara mamma, massage, ayurveda för familjen och massage både för mamma och barn.

Det blir ju nya förutsättningar när man får barn. Jag vill gärna ge Linn yogan redan från början...sen väljer hon ju själv om det är något hon vill hålla på med. Men att få med sig en yogsisk livssyn från början tror jag är ett underbart sätt för att skapa en grönare och skönare planet för oss alla.


Nu ska vi lägga oss och tackar för denna fina dag.

Ses imorgon!


Namaste

Inga kommentarer: