fredag 23 september 2011

Flow!!!

Jag är i ett härligt flow! Släpper massor av gammalt, både rent fysiskt genom att rensa här hemma. Men även mentalt. Genom att släppa förställningar som inte är sanna längre, relationer som inte ger något. Gammal energi jag inte längre behöver. Det är nya tider nu! Nya möjligheter! Vi downshiftar genom att sälja huset och hyra vårt boende. Kanske blir vårt boende mindre och enklare än huset vi har nu. Hur som helst så känner jag att vi öppnar upp för mer överflöd och livskvalité genom att göra detta val. Är det frihet att äga massor av saker? Kanske på ett plan men inte på ett anant....Vi har en tavla med en text av Janis Joplin "Freedom is just another word for nothing left to loose". Det ger en frihetskänsla att lätta på ryggsäcken. Rensa garderoben och bara ha kläder jag älskar där. Tömma källaren på "bra att ha saker", skänka böcker som får hitta sina nya ägare och göra vägen fri för det jag behöver veta just nu. Pass forward!
Mmmm.....flow är skönt. Får vi det per automatik eller skapar vi de? Jag tror vi skapar det. Släpper in det genom att välja bort det som håller oss fast och i stagnation. Det kan vara lite läskigt att släppa. För vad ska komma...?Man vet vad man har men inte vad man får..... Men genom att fokusera på det du vill bjuda in i livet så kan du fastiskt vara medskapare. VÅGA! Vad gör vi av vår stund på jorden? Det är en gåva att vara här. En gåva att få älska och att älskas. Vad är verkligen viktigt? Vad är din innersta sanning? Kan du göra val som gör att du lever mer i sanning?
Jag känner en otrolig kraft när jag kan påverka mitt eget liv med mina val. Sen kan hända att det sticker någon i ögonen, att det "inte passar sig". Att man bör och borde! Men det är inte sant för mig.
Att följa mitt hjärta är min sanning och det kommer jag fortsätta göra.

Inga kommentarer: