tisdag 20 september 2011

Yoga på Omegahälsan i Helsingborg.

Månaderna innan Linn föddes hade jag en del samarbete med Lina Nielsen på Omegahälsan. Bland annat hade jag en del av det jag hade kvar av sortimentet från Be Happy i hennes lilla butiksdel på yogastudion. Tanken var att jag skulle ge min ayurveda coaching och föredrag där också...men jag kom aldrig igång så mycket. Koncentrerade mig på att vara gravid istället! Jag börjar få lite lust att hålla föredrag igen. Ayurveden är ett så otroligt bra verktyg till att leva ett liv i balans. Jag ska gå en yogakurs hos Lina som riktar sig till föräldrar. Vet att det finns platser kvar så häng på om du vill ha mer lugn och fokus i familjelivet.

Yoga för stressade föräldrar
 Som förälder gäller det att lägga sitt livspussel på ett klokt sätt. Vi föräldrar utsätts för daglig stress av olika slag vilket manifesteras på olika sätt. Kundaliniyogan är ett bra verktyg  att hantera stressen för att i vardagen kunna leva lite mer närvarande med dig själv och din familj. Kursen innehåller sköna och lugna yogapass. Du får i ett lugnt tempo lära känna yogans djupandning, enkla yogaövningar och balanserade meditationer som hjälper dig att finna ro mitt i vardagen. En prestationslös timme som bara är för dig,  en skön stund att ta hand om din kropp, hitta ditt andetag och vända dig inåt för att få just ditt behov tillgodosett.

Alla är varmt välkomna, både du som är nybörjare och du som har tränat yoga en längre tid.



Välkommen att yoga med oss!
                                                Kursstart: Onsdag den 5 oktober
                                                   Tid: Onsdag kl 17.45-18.45
Plats: Planteringsvägen 198
                                                    Pris: 960 kr (8 ggr)

                                      Anmälan: info@omegahalsan.se, 0768-866281

1 kommentar:

Tatyana sa...

Tack ==

Debatten handlade om att det tydligen är hemskt att en gravid kvinna längtar efter ett glas vin, eller att en mamma går ut med några vänner och tar ett glas vin när bebisen bara är 3 månader. En gravid ska bara längta efter sitt barn, och en mamma ska bara vilja vara hemma med sitt barn, enligt vissas åsikter.

Jag håller dock inte med om detta. Men meningarna går isär tydligen =)