lördag 17 september 2011

Göteborg gav mersmak!

Vi har just kommit hem från sköna dagar i Göteborg. Jag har aldrig varit särskilt förtjust i Göteborg  (förlåt alla göteborgare...) Men jag har fått helt nya och positiva upplevelser av staden. Jag måste säga att den gav mersmak.!!!
Fredag lunch checkade vi in på Arken och Art Garden Spa Vi började med en god lunch i den mysiga restaurangen.Jag, Björn, Linn och Amanda. Så kul att träffa Amanda...hon är så förtjust i lillasyster och det verkar ömsesidigt :)
På eftermiddagen "spaade" jag och Amanda. Åh wow vilket fint SPA! Jag blev verkligen imponerad och rekommenderar det varmt. Snygg inrett, bra utbud, trevlig personal, fräscht på alla sätt och vis. Så här beskriver dom sitt spa på hemsidan:
När du stiger in på vårt Art Garden Spa märker du genast att naturen är närvarande som en läkande länk, både i inredningen och som grund för våra behandlingar och aktiviteter. Redan i receptionen möts du av porlande vatten, grönskande växter och fågelkvitter. Inne på spa-avdelningen kan du njuta av bad, bastubad och vilsamma oaser såväl inomhus, med utsikt över västerhavet, som utomhus, på vår vackra naturtomt.
Du kan delta i någon av våra aktiviteter eller bara koppla av i de rogivande och stärkande miljöerna, där de fem elementen är ständigt närvarande och där naturen, växtligheten och kontrasterna mellan årstiderna, ljus och mörker, värme och kyla ger dig välbefinnande, balans och harmoni.
När vi skapat vårt Art Garden Spa, har vi även tagit fasta på konstens förmåga att läka och ge ny kraft och energi. En del av inredningen är framtagen i samarbete med konstnärer och konsthantverkare och på flera ställen på Art Garden Spa kan du njuta av konstverk och installationer.
Låt höger hjärnhalva få sitt, medan du kopplar av och njuter av att bara vara, eller väntar på någon av våra sköna behandlingar!Vi hade ett par sköna och fnittriga timmar. Efteråt var vi helt slut! Det kan bli så ibland på SPA...man varvar ner och bli trött och matt efter badande och bastande. Det behövs egentligen en hel helg för att hinna komma in i lugnet och även få ny energi. Men jag känner mig ändå påfylld, nöjd och glad!
I morse var vi på ett kort yoga balans pass. Vi gick igenom chakrana och det är väl knappt att jag kan kalla det yoga pass. Men ändå skönt att befinna sig på mattan igen. Känna andetaget och få lite yogakänsla. Dom spelade Deva Premal och jag kände den där sköna känslan av att hitta hem lite på något vis...Ni som yogar vet vad jag menar. Har man en gång fastnat för yogan är man för alltid fast...Min kropp är i stort behov av att få in yogan i livet igen. Om shanti!
Idag har vi strosat omkring i den charmiga stadsdelen Haga. Lunchat på ett av alla mysiga fik! Skrattat och hittat små fina butiker. Vi avslutade med att besöka Eko Store och jag blev alldeles lycklig av att hitta en helt ekologisk livsmedelsbutik. Jag älskar mat och här fanns mycket gott.


SÅ nu väntar jag på en aningen sen måltid bestående av ekologisk kyckling, palmkål, morötter och lite goda ostar. Allt eko reko :)
Kram från en lycklig Ulrika som konstaterar det Amanda sagt...Göteborg ger en varm känsla inombords.

Inga kommentarer: