fredag 30 september 2011

Hus i Ramlösa till försäljning....

Bild från vårt hus. Visst blev min homestyling snygg....;) Fotografen var nöjd och jag också.


Idag läggs vårt hus ut till försäljning på Hemnet. Det känns bra! Förändringarnas vindar blåser och dom känns behagliga. Dom bär på smak av nya möjligheter, enkelhet, kärlek och frihet. Jag körde förbi lilla huset på Råå idag som vi ev kan få möjlighet att hyra. Litet men så sött! När jag såg syrenbusken på framsidan tog mitt hjärta ett glädjeskutt. Tänk - fika under syrenen i juni solen.... Blir det just det huset blir det compact living i ett par år. Men på något vis kan det kännas lockande. Sortera, minimera och förenkla. På så sätt få tid och energi över till annnat. För visst är det viktigaste i livet hälsan, kärleken och sina nära. Det är också viktigt att trivas där man bor...att det finns en skön, trygg känsla i hemmet. Med mysfaktor! Det är viktigt för mig i alla fall.
Vår vecka har varit bra. Fullt upp med roliga saker. Hälsade på hos mormor och morfar i tisdags uppe i Småland. Vi har tagit sköna promenader i Ramlösaparken. Bakat kakor! Igår var jag på Inredningsmys hos Katarina som driver webshopen Silverbricka med utvalda ting. Hon bjöd in till mys i sitt fina hus i parken. Vädret var ju ljuvligt och det bjöds på pumpasoppa, hembakad foccacia och vin utomhus. Jag hade lite "egen tid" och det var ovant. Kändes hela tiden som det fattades något. Men det var skönt med några timmar själv. Ännu bätte att komma hem till sötisen. Igår blev hon ett halvår!!! Oj vad tiden går. Det känns som igår när vi åkte till Lunds BB för att föda henne. Samtidigt känns det som hon alltid funnit hos oss. Hon har en sådan självklar plats i vår familj och sprider så otroligt mycket gjädje.
Nu är jag lie småtrött och väntar på sen middag. Laxen på gång i ugnen och sparrisen med parmesan är strax klar. Vi har varit hos min vän Annica i eftermiddag hon har flyttat in i en ny lägenhet idag.
Det är mycket flyttande runt mig. Verkar vara många som gör nya val i livet. Som är mer äkta och sanna.....Spännande tider!
Ja men just det! Vi var på BVC idag och där rekommenderar dom att blanda flytande margarin i bebisarnas mat för extra fett. Va sjutton! Kemisk sörja till våra barn. Tänk själva kära vänner! ÄKTA VARA är det självklara valet! Smör, olivolja, rapsolja, kokosolja och bra ekologiska råvaror. Tillaga själv och undvik mikron. Skriver mer om detta i ett annat inlägg.
För nu ska vi fredagsmysa!
Kram!

1 kommentar:

Anonym sa...

Att Bvc rekomenderar margarin förvånar mig inte ett dugg, dom har gett rekomendationer förr som har varit helt uppåt väggarna.