tisdag 31 januari 2012

Varm choklad!

På vinterpromenad i Båstad
Sitter i soffan med en varm pläd runt mig. Har kollat på House ( han är rätt knäpp, men kul) och druckit varm choklad.  Jag äter för mycket choklad och har nu även snöat in på Oatly´s chokalddryck (på havre, finns inte som eko dock...) jag toppar med lite grädde och Mums vad gott det är. Det söta, varma gör att jag klarar kylan och den mörka årstiden bättre. Det är kallt ute! Men sååå vackert. Vi trivs bättre och bättre här i Båstad. Det är som en liten alpby med vitpudrade åsen som ligger som en trygg sköld bakom. Det lyser vackert i alla husen när det är mörkt ute. Väldigt speciellt landskap...och havet precis intill. Mmm...ser fram emot att våren kommer. Blir spännande att möta den här i Båstad.
1 mars är min mans kontor klart här i grannhuset. Därifrån kan vi se havet :). Jag kommer också ha en arbetsplats där. Det är även där jag kommer ta emot för ayurveda coaching till en början. Det är ett stort plus för vår familj att vi kommer bo och jobba så nära. Linn ska inte in på förskola på länge utan vi kommer pussla ihop det med våra arbetstider. Jag kommer bara börja i väldigt liten skala. Men lusten börjar komma till att börja jobba lite smått. :)
Skriver mer i morgon för nu är det snart sängdags. Puss på nosen!

Inga kommentarer: