lördag 4 februari 2012

Ljuvliga lördag!

Härlig, solig lördag. Vi har ätit en lång frukost tillsammans. Det är så skönt med lediga lördagar. Idag ska vi fixa här hemma. Björn ska göra en liten datorplats till mig vid fönstret. Med utsikt över gården och åsen. Där kan jag sitta och blogga i bättre arbetsställning än som nu i soffan med datorn i knät. Det blir en furuskiva som ska betsat i vitt. Inga krusiduller. Jag gillar det enkla. Vi trivs verkligen bättre och bättre. Dom första veckornas lite jobbiga känslor är väck. Nu känns det spännande och väldigt trivsamt. Kontoret börjar ta form. Vi var därinne igår. Vilken lyx att ha så nära till vårt kontor. Det innebär att vi har alla förutsättningar att få ihop det med jobb och att ha Linn hemma. Det känns som en ny fas nu, på många sätt. 2012 känns som möjligheternas år. Det "gamla" gäller inte längre. Vi bär på så många föreställningar som är just bara föreställningar. Vad är egentligen sant för oss? När har vi hela hjärtat med?
Läser en bok jag beställt "Att lära med hjärtat - När kunskap och värde blir ett" av Sanna Nova Emilia

Den handlar om Den nya tidens lärande. Jag har inte hunnit så långt men den verkar mycket intressant. När jag nu är mamma så är det många tankar som väcks i mig angående uppfostran. Även många tankar av vad jag bär med mig sedan jag var liten. Tror man måste förstå sig själv och sina egna behov, vara hel själv för att ge det bästa till våra barn. Hör så ofta att barn idag är bortskämda. Det gör mig arg och besviken. Det är ju våra förställningar, våra behov som vi för över till våra barn. Vi söker bekräftelse i barnen alltför ofta. Barnen vill ha mycket julklappar kanske...men vem har gett dom alla julklappar från första början??? Nä, dags att se oss själva i spegeln och ta ansvar för våra egna känslor. Inte alltid det enklaste men nödvändigt för att vara med och skapa en trygg och kärleksfull värld tror jag.
Björn kom just hem och sa att det är -12 grader ute. Det låter som en innedag med mycket varmt te. Kanske baka något gott....
Önskar er en skön helg! kraaaam

1 kommentar:

Anonym sa...

Detsamma till dig.... jag hade -17 grader i morse kallt men oj så vackert det är!!!!!
LINA