söndag 5 februari 2012

Yoga glädje!

Idag kände jag den där djupa längtan och lusten till att börja yoga igen. Yogalusten har faktiskt inte funnits efter förlossningen. Behovet kanske...men ingen lust. Så jag har inte gjort någon yoga på lääänge. Igår rullade jag ut mattan mest för att det var kul. Linn tyckte det var roligt när mamma gjorde downfacing dog och childpose. Hon kröp glatt fram för att dra mig i håret. Så enkelt det var! Bara rulla ut mattan och börja. Det får bli yoga på ett nytt sätt. Med en liten tjej som är med på mattan och klättrar på mig. För nu vill jag ha in yogan i min vardag igen. Jag har just köpt Karin Björkegren Jones bok - Yoga för livet för kvinnor 40 plus. Idag blev jag sittande med en sovande tjej på bröstet och passade på att börja läsa boken. Jag kände känslan direkt - JAAAAA! Karin beskrev så målande och samtidigt avskalat vad yogan ger till livet, till vår kropp och vårt sinne. Om meditation och det viktiga Andetaget. Om hur kärleken till den egna kroppen stärks när vi yogar. Jag instämmer!!! På söndag ska jag gå en Hatha/Yin yoga hos Karin och hennes Yogavita som bara ligger ett stenkast från där vi bor. Nu är det dags att få in yogan i livet igen. Yes! Vad glad jag är att jag beställde denna bok som jag kikat på tidigare. Ibland kommer saker och ting i ens väg just när man behöver dom.

Inga kommentarer: