måndag 6 februari 2012

Promenad med vagnen!

Kallbadhuset i solsken
Raska promenader med vagnen är bra träning. Syre, motion, styrka ( en barnvagn med en 10,5 kg bebis i väger en del att dra), tid för reflektion, D-vitamin av februari solen. Perfekt! Strax utanför dörren väntar dessutom de vackraste vyer över havet. Små mysiga gränder med vackra hus. Tänk när allt börjar blomma.... Wow, det blir så spännande.
Annars har vi bara haft en hemmadag jag och Linn. Lagat soppa, lekt och vilat. Imorgon blir det besök på öppna förskolan. Den är bra Bubblans Öppna Förskola vid bibblan här i Båstad. Vi går dit så vi är med på sångstunden. Det är ganska lagom. En kopp lipton tea/ kaffe och en ljus polarmacka med ost kan köpas för 10 kr. Vi stannar inte så länge. Det är inte riktigt min grej men bra att det finns möjligheter. Ett tillfälle för Linn att träffa andra bebisar. Till våren kan vi gå till lekplatsen och ta med picnic. Det blir bra! Vi har roligt tillsammans. Det blir många skratt på en dag. Hur var livet innan Linn kom? Massor av tid att hänga framför datorn ;) Inget jag saknar. Nu känner jag mig rik på riktigt. Rik på kärlek, rik på närhet, rik på pussar.

Nu kom min man med det briljant förslaget att vi ska dela en pizza. Passar bra då jag inte har lust att laga mat igen. Men har ballat ur lite med för mycket bröd. Knut Jöns har fantastiskt gott Levain bröd (en typ av franskt surdegsbröd) segt och härligt, lite smör och gräddost på det....Mmmm...Men jag mår bäst av att undvika vete. Behöver inte plocka bort det men minska intaget. Men nu är det kallt ute och inget läge för mig att lägga om kosten för mycket. Egentligen har jag en balans med vad jag mår bra av att äta. Ibland blir det för mycket av det ena eller det andra. Då är det bara att ta nya tag! Hur har ni det med laster?
Imorgon är månen full! Kan vara bra att veta om någon ligger sömnlös.
Peace & Love

2 kommentarer:

Britt sa...

jag är tvärt emot många andra jag sover så gott vid full måne. undra vad det beror på ;)

marie jm sa...

Ja tänk va härligt när våren kommer till Båstad!! Det får ni se fram emot! En riktig idyll!
jag var och yogade hos Karin förra sommaren, för Petri R, och när jag gick genom byn från hotellet till Yogavita, tidigt om mornarna, så mötte jag flera bybor som promenerade ner till havet iklädda sina badrockar.