tisdag 10 juli 2012

Baka, baka liten kaka....

Jag har bestämt mig för att hålla humöret uppe oavsett väder denna sommar. Det går alltid att hitta små smultorn och sommar kan ha många dimensioner. Dock uteblev morgondoppet då vi möttes av en regnig morgon. Men det blev kort promenad till ICA för att köpa ägg och bakingredienser. Stannade till vid Knut Jöns lilla barack på torget och köpte 2 frallor. Mest för att det kändes sommrigt. Men ett bett i frallan och jag konstaterade att jag trots mitt dagliga mörk choklad begär måste dragit ned på sockerintaget. Frallan smakade mest som vetebröd, sött, sött, sött. Nej! ska det vara bröd så är det Levain bröd som gäller för mig.
Nu har jag klätt på mig shorts för att trotsa regnet. Det är sommar! Jag går i raggisar och Spirit of Maya klänning hela hösten/ vintern. Nu vill jag ha sommarkläder. Planen för dagen är träff med kompisar från Värnamo på lekplatsen. Sedan vill jag baka! Perfekt väder för det. Det är kul att baka och skönt att ha lite hemma om det kommer spontan besök. Jag återkommer med resultatet.
Kram så länge

Inga kommentarer: