tisdag 17 juli 2012

Lycklig i Båstad!

Ja! visserligen är jag lycklig i Båstad men rubriken syftar på den lilla pärlan Lycklig som ligger här. Du hittar detta lilla söta place i Nötte Backar. Man blir allt lite lycklig där, både av atmosfären, den goda maten och Lena som driver stället. Jag har träffat Lena tidigare och vi kom snabbt på att vi hade en del gemensamt. Som ayurvedan! Idag upptäckte vi ytterligare en gemensam nämnare - Palma. Så klart kunde man även få ett glas Cava hos Lena.  Just idag var den slut så det blev smaskig flädersaft istället.
Lycklig hittar du strax utanför Båstad i Nötte Backar.

Jag hade känt mig lite deppig hela förmiddagen. Lite PMS på ingång men även vädret påverkar mig. När jag pratade med Lena om hur hon också ogillar det här kalla och regniga så blev jag lite full i skratt. Just så är det för personer med mycket Vata i sin konstitution. Vi ogillar blåst och kyla medan sol och värme gör oss lugna. Så efter ett litet Palma snack och en suverän middag med avslutande glass på seg maräng med röda vinbär höjdes humöret igen.
Palma! Snart åker vi dit. Jag längtar så till värmen som får min kropp att slappna av. Där kände jag att allt är möjligt. Här hemma tappar jag lite av den energin. Så jag är glad att vi väljer in Mallorca i vårt liv.
Lycklig i Palma också....
Imorgon åker vi till Art Garden Spa i Göteborg. Jippi! Då kan jag i alla fall få värme i bastun med utsikt över skärgården. Dessutom får vi träffar bonusen Amanda.
Há det bra i regnet!

Inga kommentarer: