onsdag 18 juli 2012

Stressen rann av mig!

När vi gav oss iväg från Båstad var jag på dåligt PMS humör. Sådär lite varm i kroppen, små svullen mage och irritationen nära till hands. Kändes lite trist med den sinnesstämningen när vi nu skulle iväg på SPA och minisemester i Göteborg. Jag satt och jobbade lite mentalt i bilen och tyckte det lättade något. SÅ kom jag på att jag glömt bikinin hemma. Kan ju vara bra att ha när man ska på SPA. Vi stannade till på ett köpcentrum i Kållered....sådär kul. Lindex, Kappahl och Team Sportia. Ingen bikini passade. Humöret började dala igen. Men så hittade jag till slut en på Lindex som fick duga. Men jag undrar verkligen hur dom tänker dom där bikini tillverkarna.....
Så fort vi klev innanför dörren på Art Garden SPA möttes vi av lugnet. Bonusdottern var på plats och slutade just sitt pass där. Vi satte oss i solen (som faktiskt visade sig idag) på terassen och lunchade. God ceasarsallad till flickorna och räkmacka till Björn. Mitt aningen stressade tillstånd skiftade snabbt. Efter lunchen tog jag ett par timmar för mig själv på SPA avdelningen. Den är verkligen jättefin och värd ett besök. Hela hotellet har dessutom bra miljöpolicy och det gillar jag. La mig på en solstol och blev varm av solen. Läste "Lyckan, Kärleken och Meningen med livet" och bara njöt. Stressen försvann och jag blev alldeles lugn, en känsla av välbefinnande och att vara på rätt plats infann sig. Har inte hunnit så långt i boken men förstår redan vilka bitar i den som jag behöver aktivera i mitt eget liv. Jag kan inte bortse från den andliga sidan. Gillar det Elisabeth Gilbert skriver om Gud. Hon tror på en god Gud. Sedan vad vi väljer att kalla honom/henne är ju upp till var och en. Jag tror också på en god Gud och att Gud finns i oss. När vi är hemma i oss själva är vi trygga och då blir vi också ödmjuka inför livet. När vi är rädda känner vi oss hotade och tappar bort oss själva. Är du hemma i dig? Jag tycker ofta att jag är det. Men behöver göra aktiva val och handlingar för att öka den närvaron. Som yoga, meditation, musik, natur och bra böcker.
Vi stannar här två nätter. I morgon blir det frukost med Amanda som sen börjar jobba här på hotellet. Sedan ska jag, Björn och Linn gå på SPA. Små barn är välkomna under förmiddagen. :) Tror hon tycker det blir lite spännande att tassa omkring där i den lugna miljön. Doppa fötterna i poolen och mysa i vilstolarna. Men i morgon är det Björn som ska få lugn där och jag tar hand om Linn. För det lär ju bli lite spring med en liten på upptäcktsfärd.
Tittar bort mot sängen där mannen ligger och zappar på TV:n och Linn snusar bredvid. Ska strax krypa ned hos dom.
Ses imorgon!



Inga kommentarer: