tisdag 28 augusti 2012

Goooodmorning Palma

NU sitter jag här på terassen i lägenheten vi hyr. Området är Santa Catalina och vi befinner oss alltså i medelhavet på Mallorca. Det där med att resa är väl ändå helt magiskt. Så är man hemma i lilla Båstad och ett antal timmar senare efter att ha åkt tåg till Kastrup och sedan flyg är man någon helt annanstans. Ganska långt hemifrån. Men avstånden liksom suddas ut med all IT. Nu är man nårbar vart man är och har tillgång till samma kontakt möjligheter som hemma. Mobil, sms, facebook, Skype, blogg. Otroligt! Eller som dom säger i Extreme Home makeover om ni sett det...Amaaazing :)
Här är otroligt varmt! Värmen slog mot oss när vi kom ut från flygplatsen igårkväll vid halv nio. Resan gick bra med Linn. Lite rastlös blev hon så vi fick promenerar omkring där i gången med henne. Hon fick så ont i sina små öron när vi skulle landa. :( Vi hade köpt med Nezeril som visst ska hjälpa slemhinnorna att svälla av och lindra trycket. Men gav henne det när hon redan hade ont. Får lägga upp en annan taktik till hemresan.
Det känns bra och också lite konstigt att vi nu äntligen är här igen. Samtidigt var det ju så nyligen vi var här (slutet av maj). Linn och Björn sover fortfarande. Vi har sovit så där. Mycket ljud från gatan vilket störde mig mycket (Vata personer är oftast mer känsliga för ljud än andra.) Värmen påverkar ju också nattsömnen, speciellt innan man vant sig. Vi har AC i sovrummen men vågade inte ha den på när vi sov. Är så lätt att man blir förkyld av AC. Kallt luftdrag höjer också Vata. Ja som ni märker är det mycket ayurveda som rör sig i mina tankar för tillfället. Jag har 2 föreläsningar inbokade i Oktober som ska skrivas ihop här nere. Jag lär mest genom egna upplevelse och iakttagelser. För er som inte kan så mycket ayurveda kanske vissa ord låter märkliga men hoppas ni så småningom kan få ihop ett och annat.
Egentligen borde jag vara jättetrött efter mycket vaket i natt. Men känner mig nyfiken och har ett behov av att bara sitta här och ta in att vårt lilla Palma äventyr har börjat. Äventyr! Det är ju inte så att vi ska ut på bergsklättringar. Men det är nytt för oss att kunna förverkliga en dröm vi haft länge om att kunna Här Arbeta.
Idag ska skrivbord skruvas ihop, mat inhandlas, kläder packas upp och vi ska helt enkelt boa in oss i vårt nya tillfälliga hem.
Nu ropade någon Mamma från sovrummet och mitt hjärta smälter. En liten mjuk barnkropp med vitt rufsigt hår. Min dotter.
Kära ni, jag återkommer snart igen.
Önskar er en härlig tisdag!

1 kommentar:

Marika sa...

Ont i öronen vid flygning hade min första pojke också när han var liten som Linn. Tricket var att få honom att tugga något under lyftning och landning. Inte helt lätt det heller...men det går.
Ha det så underbart!