onsdag 29 augusti 2012

Tankar från terassen....

Vaknade med huvudvärk. Misstänker att mens är på G. Den har helt kommit ur banan efter att jag slutat amma. Hormoner, hormoner...Det påverkar mer än man tror våra cykler. Mitt humör har varit hetsigt sista dagarna. Det är intressant det där med att resa bort.... Det innebär ju inte att allt flyter på friktionsfritt. Känslor kommer upp, trötthet och funderingar fortlöper ju. Ja livet rullar ju på! vart vi än befinner oss.
Mallorca sägs vara en ö där känslor kommer upp till ytan. Det ska vara mycket rosenkvarts i marken här vilket ska påverka det hela. (Har jag hört av en nära vän som fått veta detta av en akupunktör på ön). Detta innebär ju att både jobbiga känslor kan komma upp för att läkas och beroende på hur mycket man har att jobba med kan det ju även innebära att man mår väldigt bra här och ens sannaste känslor kommer fram. Att HÄR finns utrymme att vara den man är, utan masker. Hur som helst är det något alldeles särskilt med denna ön och många verkar känna så.
Än så länge har jag knappt skymtat havet. Jo, man skymtar det ett par gator ned. Men vi har mest varit här omkring. Igår blev det leksplatsen. Sedan lunch här hemma. Inomhus! det var för varmt för terassen. Omelett med ett par ostskivor och god sallad, gurka, lök, tomat, oliver, avocado och getost. Grönsakerna är ljuvliga här. Linn sov sen middag och vaknade med svettigt hår.
Vi gick ut på stan. Det blev El Corte Ingles ( ett stort varuhus, typ NK men en spansk version). Vi tog varsitt glas Cava och lite glass i skuggan. Då var klockan över sju och ändå var det jättevarmt även i skuggan. En lugn dag i staden. Jag längtar efter ett dopp i havet och tanken är att vi ska åka till Illetas senare i eftermiddag.
Björn har jobbat ett par timmar på morgonen, är nu med Linn och tar en kaffe så jag kan vila bort huvudvärken. Jag har även tagit en treo. Det har varit lång tid utan treo och huvudvärk. Men ibland "måste" jag och då tänker jag kärleksfulla tankar om tabletten.
Jag ligger här och tittar upp på en blå himmel. Annars omges vår terass mest av andra lägenheter. Det är väldigt lugnt .Undrar om folk jobbar, sover eller är på stranden?
Jag kommer inte ut på min dator härifrån så jag bloggar för tillfället från Björns. Men har inte mina bilder på hans dator så därför är inläggen för tillfället utan bilder. Men jag jobbar på att få ordning på det tekniska :)
Men nu kära vänner ska jag vila mig så jag piggar på mig. Hoppas på stranden i eftermiddag. Lite bris och dopp i havet.
Hasta la vista!

Inga kommentarer: