torsdag 2 augusti 2012

Mjukstart

Denna veckan har vi mjukstart med jobb och vardagsrutiner. Skönt! För jag är inte redo att gå in i vardagslunken ännu. Vill suga på sommaren, smaka på sensommaren och fortsätta klä mig i klänning och kunna ha bara ben. Detta året känns ju dessutom annorlunda eftersom vi förlänger sommaren med en månad i Palma.
Nu är vi på väg till Helsingör. Jag gillar Helsingör, små söta butiker, smörrebröd, öl på torget, blommor och glass m gräddboll. Det e' dejligt! På tal om glass så går det så där med yoga och nytto mat. Det har blivit tårta i veckan när jag fyllde, glass och ja...pizza med. Hmm... Så blir det med sommar och spontana besök. Det viktiga är balansen och att veta vad just min kropp mår bra av. Det är inte det vi äter och gör ibland som skapar ohälsa utan det där dagliga.
Imorgon ska jag ayurveda coacha och jag känner sådan lust och glädje i att komma igång med Be Happy igen. Det blir även ett sätt för mig att leva ännu mer balanserat. För det gäller att leva det man lär, annars ekar det lite tomt på något vis. Jag kommer ge konsultationerna på vårt kontor till en början. Ville ha en egen lokal för Be Happy och har en del andra planer kring det. Men just nu är detta bästa lösningen. Make it simple!
Nu ska vi snart parkera bilen och ta båten över sundet.
Ha en fin dag kära ni!

Inga kommentarer: