lördag 29 september 2012

Lite rastlös...

 Jag har en rastlös känsla inom mig. Lite orolig och lite lite ledsamhet. Det måste vara fullmåne dags. Yes! googlade på månkalender och i morgon är det fullmåne. Månen påverkar mig mer eller mindre. Denna gång mer tror jag. Det här mörkret och regnet gör sitt till. Ger inget utrymme för flykt. Jag tänker  en del på det där. Att vi här hemma i Sverige har så många mörka kyliga timmar att studera vårt innersta på. Är det bra? Gör det oss till bättre människor? Jag tror att vi är olika rustade för det där. Mig påverkar det faktiskt negativt. Jag har i så många år känt av den här mörka årstiden och försökt att liksom ha överseende med den. Månaden i Palma fick mig att känna annorlunda. Jag vill verkligen prova på att bo i ett varmare land en längre tid. Jag är nyfiken på vad som händer med mitt sinne när jag får mer sol och värme. Kanske gör den vetskapen och tanken att jag detta år har ännu jobbigare med  hösten. Hur som helst är jag rastlös. Kände en inre oro i kväll när jag låg i mörkret och nattade Linn. Inte oro över att något skulle hända utan bara en gnagande liten känsla av att den mörka årstiden liksom tränger in i mig och tar tag om min själ. Låter kanske konstigt. Men jag har känt den förr när hösten kommer. Men jag tolkar den som att mitt inre vill ge mig en gåva. En spark i rumpan att fortsätta skapa det jag VERKLIGEN vill ha. Inte trycka in mig i ett fack och förminska mig. Jag har i dagarna läst 2 mycket bra och tänkvärda citat på Facebook. Här kommer dom -

"It takes a lot of courage to release the familiar and seemingly secure, to embrace the new. But there is no real security in what is no longer meaningful. There is more security in the adventurous and exciting, for in movement there is life, and in change there is power."


- Alan Cohen -


Even if you were to study your own life in detail and relive each moment that you suffered, sweated and smiled beneath the sun, you would still never know exactly when you had been useful to someone else.
A life is never useless. Each soul 

that came down to Earth is here for a reason.
The people who really help others are not trying to be useful, but are simply leading a useful life. They rarely give advice, but serve as an example.
Do one thing: live the life you always wanted to live. Avoid criticising others and concentrate on fulfilling your dreams. This may not seem very important to you, but God, who sees all, knows that the example you give is helping Him to improve the world. And each day, He will bestow more blessings upon it.

Manuscript found in Accra Paulo Coelho


Sant och för mig exakt det temat jag just nu har i mitt liv. Kanske kan det vara tänkvärt för dig också.
Go natt och sussa gott!


LIVE YOUR DREAM

Inga kommentarer: