fredag 28 september 2012

Okej nu kör vi!

Nu har jag accepterat att vi är hemma, att hösten är här och att det bara är att plocka fram det positiva i det. Det går ganska bra. Idag började vi dagen med att besöka "Kyrkis" här i Båstad församlingshem. Det är som öppna förskolan ungefär. Lekstund, fika och sångstund. Öppna förskolan här i Båstad har jag tyckt varit sådär. Inte träffat några mammor det klickat med direkt. Men idag var det flera trevliga mammor som också blivit mammor lite senare. Så det blir fler besök där.
Jag har varit i Ängelholm hos min vän och naprapat Erika. Ett påfyllande möte! Vi skojade om att vi är cybervänner :) Vi hinner inte ses så mycket eller knappt aldrig i vardagen. Det blir när jag är där på behandling. Vi träffas i cyberspace och följer varandras bloggar, hörs på fejjan och ibland något sms. Men inget ersätter det mänskliga mötet. Eller hur? Kramen, närvaron och att skratta tillsammans. Tack för idag Erika! Sedan tog jag en sväng in till Ängelholm, en stad jag inte alls utforskat ännu. Hittade en mysig butik Santa Ni. MEN OJ så märkligt eller inte..... Just nu gick jag och skulle hämta visitkortet därifrån för att kolla vad butiken hette. Jag såg att den trevliga kvinnan som hade butiken la i ett kort i min påse. Trodde det var ett kort om butiken. Men det var ett kort om en lägenhet dom hyr ut på...gissa vart? Mallorca! Nu när jag kikade in på sidan möts jag av texten "Sugen på Mallorca"? Ja tack!!! Sammanträffanden. :) Visst är det häftigt. Nu var inte den lägenheten i Palma så inget som är intresse för oss. Men ändå! Kul! Ja, ja det var en liten parentes som bara uppstod spontant här i inlägget.
Jag hittade en gosig mössa i butiken. Jag har bestämt att det ska bli en gosig och varmklädd höst. Det blev även ett besök i en jättefin ostbutik. Kunde inte låta bli att köpa ett par bitar. Så imorgon bitti blir det surdegsbaguette med - Primadonna och Gruyere. Jag tycker om ost men det är inget jag käkar jättemycket. Men ibland är det lyxigt och supergott!
Vi avslutade denna veckan med afterwork på Sand. Mycket folk men inga vi kände. Vi känner inte så många alls här i Båstad. Det är lite av den anledningen vi bestämt att hitta på lite olika saker i trakten. Men alla står i sina små gäng och det var inga spännande möten. Äh, vi får ge det lite tid och fortsätta bjuda till. Just nu känner jag mig ganska öppen och social. Som att det är massor av nytt att utforska. Vi väljer ju själva och får själva bestämma hur vi vill skapa våra liv.
Jag gillar inte tråkig vardag och därför sätter jag guldkant på vardagen hela tiden. Då jag har ett stort intresse för god och nyttig mat blir det en hel del av den varan. Men guldkanten kan också bestå av att stänga in mig i badrummet och ta en dusch, göra ansiktsmask och hårinpackning. Eller som idag att bara slänga oss i sängen alla tre och mysa.
Det är skördefest här i helgen och i morgon är det matmarknad i byn. Hoppas regnet håller sig undan och solen kommer istället.
För en vecka sedan var vi i Palma. Vilken skillnad mot nu. Nyinköpt mössa, avslutat en middag bestående av rotsaker, kantarell sås, kyckling och rött vin. Efterrätt köpte vi in från Bistron här bredvid.
Nu soffan och insvept i filt för jag fryser. Palma i mitt hjärta! Nu kör vi höst här hemma :)
Önskar er en skön helg!

Inga kommentarer: