söndag 23 juni 2013

Söndag och ny vecka väntar....

Från vänster: Jag, Linn, Tilde, Lotta och Leia dansandes kring stången :)
Årets midsommarhelg till ända!
Sitter på ett rörigt kontor och tänkte få till ett litet inlägg. Flyttlådor och prylar väntar på att kastas, säljas, förvaras eller hänga med till Palma. Linn käkar en macka och jag har just tryckt i mig en också. 
Våra vänner har åkt hem och nu är vi lite trötta efter helgen. Det har varit välbehövligt med några dagars paus i flytten. Våra vänner är också i en flyttprocess så att bara få "hänga" några dagar har gjort oss alla gott. Männen blev lite rastlösa igår och röjde ett par timmar på kontoret....därav alla kartonger som står överallt här nu.
Jag och Lotta hann med ett besök på Vita Snäckan idag. En livsstilsbutik här i "byn" som har flyttat in i nya, vita och fräscha lokaler tvärs över gatan mot tidigare lokal. Värt ett besök! Dagens inköp blev en tvål och ett svart linne.

Vita Snäckan på Köpmansgatan - Båstad
Det blev även en fika på Bakfickan innan det var dags för våra kära vänner att åka söderut.

Lotta och Leia smaskar på mackor och korv.

Björn och Klas

Älsklingen trivs på Bakfickan :) Solhatt på!
 Förresten går jag på penicillin just nu. Hela förra veckan var min ena mandel svullen och det skavde när jag åt. Inte alls förkyld eller feber men det störde mig. Begav mig till vårdcentralen i torsdags och var på väg att vända när jag såg kön. Sköterskan såg väldigt skeptisk ut när jag beskrev mina vaga symptom. Men jag ville ändå att en läkare skulle titta på mig. Läkaren var än mer skeptisk och besöket därinne tog väl 3 minuter. Kändes ganska onödigt att jag suttit där i en och en halv timme och fick noll förklaring till att det skavde i halsen. Läkaren bemödade sig i alla fall att ta ett streptokockprov. Han kom ut i väntrummet efter ca 10 min och såg nästan lite skamsen ut. Provet var positivt. Han hade sett många halsar menade han och trodde absolut inte att det fanns streptokocker i min. Men det gjorde det. Penicillin är ingen favorit. Men jag tror inte det är bra att gå runt med bakterier i kroppen heller. Så jag käkar och skickar en positiv tanke till att det faktiskt finns medicin när man behöver. Lite acidophiluskapslar på det så ska det säkert gå bra. Halsen är redan bättre. Tur jag litade på den där känslan och gick till doktorn....Hoppas Björn och Linn sluppit "baskeluskerna".

Imorgon är det tandläkaren i Helsingborg. Senare i veckan får vi efterlängtat besök av Linns mostrar med kusiner. Det blir även Värnamo besök. På onsdag är det 4 veckor till flytten går. Oj! Det är mycket nu....men positivt och kul. 
Nu ska vi gå hem från kontoret (runt hörnet, 1 min :))
Lite mat och så blir det nog en tidig kväll. 

All for now!

Inga kommentarer: