torsdag 29 augusti 2013

Ett skönt lugn.....

Något har hänt sista dagarna här....vi har kommit in i en ny fas känns det som :) Internet har vi fortfarande inte men jag har börjat släppa på frustationen. Det ordnar sig! Jag längtar efter att komma igång med coachingklienter men det finns en hel del jobb som jag kan göra i förberedande syfte då det är mycket att strukturera upp så här i början av mitt NYA Be Happy.....Jag har satt en form för mitt företag med min hemsida....Hej världen här är jag! Jag har en klar vision men vägen dit kan ta sig många olika spännande vägar. Jag öppnar även upp för samarbete med andra och ser fram emot att inte bara jobba ensam.

Igår var jag på Earth Yoga i Catalina. Äntligen!  kom jag iväg. Ett 1,5 timmars nybörjarpass Vinyasayoga passade min kropp utmärkt. Suverän undervisning, lugnt och dynamiskt på en gång. Mest pratade Katja (läraren) om att släppa taget , låta kroppen slappna av och på så sätt lätta på spänninga. Så skönt! Hon sa flera saker som gav mig svar på funderingar jag haft. Hon pratade om kontakt med både mattan och jorden.....sprida ut tårna....stå stadigt ...låta höftbenen sjunka....rumpan bli tung samtidigt som vi strävar uppåt...sträcka ut armar, hals, nacke mot...himmeln...på så sätt ges mer space i kroppen och livet. Yes! Precis så är det.....

Avocado, mandlar, olivolja och örtsalt blev lunchen innan yogan.

Earth Yoga i Santa Catalina  - min yogastudio....

Jag blev varmt emottagen av henne och det kändes skönt att äntligen ha hittat en studio där jag vill träna. Det blev ett 10/ggr klippkort med möjlighet att även träna på Earth Yoga´s studio Portals Nous.
Vi snackade om vår flytt hit och att Linn ska in på förskolan framöver.....(vi funderar fortfarande på när....vi är redo att ta kostnaden...och steget). Hon berättade om hur hon haft sina barn hemma så länge som möjligt...om den där tiden som vi aldrig får tillbaka....Tack Katja! för dom orden.
Jag krånglar till det för mig ( i vanlig ordning ;) men jobbar på att "make it simple everywhere". Visst vore det kul för Linn med andra barn och aktiviteter och visst förenklar det rent jobbmässigt för oss med förskola. Men det är inte nödvändigt att det sker just NU. Det kan vänta till efter nyår......personliga funderingar men skönt att skriva ned. Dessutom är min blogg rätt personlig enbart för att jag tycker det är då det blir intressant. Jag skriver om MIN resa som inte är exakt som någon annans....för ingens resa är den andra lik....Men ibland tror jag vi försöker skapa liv som är identiska med andras för att det skapar en tillhörighet och trygghet (ofta falsk). När vi verkligen LYSSNAR så kanske vår resa ser helt annorlunda ut än tex grannens, syskonens, vännernas.....Om vi då vågar leva utifrån det....ger vi ju också inspiration och förhoppningsvis mod till att fler våga LYSSNA på den där rösten. Vad säger din inre röst? Vad vill du...på RIKTIGT? Återigen....inga rätt....inga fel....ingen mall....utan bara LIVET. Ditt liv som du fått för att förvalta på bästa sättet.
När jag stod i köket och pysslade tidigare idag och Linn lekte med sina nallar och klossar så infann sig ett mycket efterlängtat lugn och inre visshet. Jag är så tacksam som kan få vara tillsammans med min dotter så här mycket. Att jag håller på att skapa ett företag som är flexibelt och som ger möjligheter att arbeta när det passar mig. Tacksam över att vara här och att min man vill dela min resa. När jag släpper alla föreställningar och förväntningar som jag så duktigt skapar själv...då känner jag min inre styrka och klarhet. Då bara vet jag........

Efter min yoga gick jag till ZIVA och tog en detoxdrink (spenat, gurka, selleri, persilja och spirulina). Jag måste berätta! Jag har haft lite eksem på vänster ring/långfinger hela sommaren till och från. Jag får ofta det på sommaren (en pitta reaktion). Så har jag börjat dricka gröna smoothies igen. Ett glas eller två om dagen. Jag tar även chlorella. Igår tittade jag på mina fingrar och eksemet är borta! Wow! Jag har lagt märke till detta vid ett tidigare tillfälle då jag var flitig med en "gröning" om dagen. Så då förstår jag verkligen hur gott det gröna klorofyllet gör i våra kroppar. Märker ju också att för varje ny god vana jag lägger till så blir dom dåliga vanorna mindre. Jag dricker fortfarande min dagliga kopp kaffe, tar ett glas vin eller vad jag nu vill ha. Det är inte så att jag inte FÅR äta något. Men det är tydligt att ju mer äkta och bra vi äter ju mindre gott smakar det andra.

Detoxdrink!

Idag ska vi hyra en ny bil. Vi har haft bil en månad nu men det blev dyrt så nu har vi hittat ett billigare alternativ. Blir nog att köpa en framöver....Behövs bara en liten smidig bil här nere. Blir inga avstånd att köra men vi känner ändå att vi vill ha en.
Jag är lite seg i benen idag. Var på morgonpromenad och det var tungt i början. Så yogan har gjort nytta och aktiverat muskler jag inte använt på ett tag. Men så härligt att möta soluppgången!



Efter promenaden blev det en smoothie från boken Yogamat (något modifierad...tog vad som fanns hemma. Morot, banan. avocado, kokosmjölk, pressad apelsin, ingefära och kardemumma. Lite Vitamixer på det och det blev en mumsig gul smoothie.

Nu måste jag rusa för Vodaphone är på ingående. Wow! Kanske internet hemma innan dagen är slut. Återkommer!


Inga kommentarer: