lördag 31 augusti 2013

Jag är lycklig!

Jag låg vid poolen för en stund sedan med block och penna. Det var ett sådan där tillfälle när orden kommer av sig själva. När jag kunde sätta ord på det jag vill förmedla. Äntligen!
Jag läste sidorna jag klottrat ned för min man. "I det har du material till en hel bok" var hans kommentar. Mmmm....det känns faktiskt så...som att livet börjar visa riktning.
Sista veckan har gett ett lugn och en ny dimension till vårt boende här. Vi har tagit steget och vågat följa vårt hjärta. Jag vet att jag ska vara här! Att vi ska bo här! Just nu....med en känsla av att det kan bli länge.....
Egentligen har jag mycket att skriva men bloggar från caféet ( nej... inget internet ännu) och upptäckte att jag har taskigt med batteri till datorn. Jag har en hel del bilder att dela så det får bli att skriva mer en annan dag.
Igår var vi på IKEA i över 3 timmar. Lunch, handla gardiner, skohylla och så skulle Linn leka på barnavdelningen. Det tar sin lilla tid....
När vi kom hem lagade vi pizza. Vi gör en deg från Ulrika Holms fina bok "Food for thoughts". Här kommer receptet!
Från boken Food for thoughts - en mycket inspirerande livsstilsbok om mat. Köp!
I boken finns massor av bra tips att fylla pizzan med. Vi tog lite av det som fanns hemma. Jag hade ingen färdig tomatsås men körde tomater, lök, vitlök i Vitamixen och kokade ihop med olivolja, lantbuljong och en knivsudd råsocker. Enkelt och så gott. Mixade även persilja, parmesan, pumpakärnor, olivolja och havsalt till en pesto vi klickade över pizzan. Det blev jättegott och extragott att äta utomhus förstås.
Detta blev fyllningen på vår pizza. I hörnet lite sushi som
"starter"... Jaaa! Jag älskar mat....

Idag har vi varit i Alaró och på lilla stadens lördagsmarknad. Jag blir mer och mer förtjust i denna söta stad (eller kanske kallar man det by...) Lugnet känns så fort man kliver ur bilen. Bergen ligger i bakgrunden och det är gott om grönska. Vi strosade omkring innan vi satte oss på torget och tog lite att tugga på.

                                   
                                Bocadillas och toast med olivolja och tomater. Ska jag käka vete så ska här njutas....

Vi handlade blommor, grönsaker, ost, vin, grillad kyckling......Detta är livsnjutning och sååå charmigt. Är övertygad om att mormor och morfar (Linns)  skulle trivas här med en kall öl och titta på folklivet. Här sitter man med sin café con leche eller cerveza, småpratar eller bläddrar i en dagstidning. Ingen stress här inte!



Efter några timmar på marknaden åkte vi hem för att packa upp alla godsaker. Jag gick loss på att plantera om blommorna. Sedan blev det grillad kyckling från Alaró och en sallad. En lugn, skön lördag. Efter en vecka med lite mer mulet väder är solen tillbaka. 
Det finns mycket att skriva om. Idag blev mycket matbilder. Kanske något som kan inspirera?! Jag är så glad att ni läser och delar vår resa. Önskar er en fortsatt fin helg - Kärlek!



Dessa ljuvlig blommor och godsaker handlade vi med hem...om en stund blir det ost, färska fikon och rosé från ön....Vad sägs om det?! ;)

Inga kommentarer: