söndag 18 augusti 2013

Peter LeMarc på Spotify......

Go' kväll! Det blir sena blogginlägg här i Palma. Kvällarna är som sagt ljuvliga. Övriga i familjen har lagt sig och jag halvligger i soffan på terassen, lyssnar på Peter LeMarc och tittar då och då upp på fullmånen ( den blir alldeles full natten mellan tis och ons). Jag är ett stort fan av LeMarc och spelar hans Bouna Sera skiva. Just nu är det låten ett "Troget hjärta" som spelas. Vilka låtar han gjort! Texterna och musiken passar en kväll som denna.
Vi har haft en superskön dag med sol och bad i Portal Vells. Käkade på strandrestaurangen där och grillad kyckling med pommes kan verkligen höjas till kulinariska höjder med Medelhavet som utsikt i gassande sol. Framåt fyra vad vi alla nöjda och åkte hem. In i duschen och bort med sträva saltet. Känslan efter dusch och en skön bodylotion var väldigt behaglig.
Vi drack kaffe Freddo ( espresso,mjölk och is som vi mixar) på terrassen och softade en stund.
Det blev en promenad för att titta in på Svenska kyrkan och kolla deras aktiviteter. Dom har barncafe på tis med start i början av september. Tänker mig att det kan va ett bra sätt att träffa andra svenskar med barn. Det var gudstjänst när vi kom och inget som lockade oss så vi strosade bort till Hotel Feliz för ett glas rose'.  Satt där ganska länge och pratade innan vi tog vägen förbi Happy Faces ( Linns blivande förskola) för att visa Amanda. Det är backigt i området vi bor med vacker utsikt över Palmabukten. Det blev en svettigt promenad hemåt och där försvann kalorierna från vin och chips ( kan vi ju hoppas).
Måndag imorgon! Jag tänkte passa på att använda storasyster som barnvakt för att komma igång med skrivandet. Blir nog en tur in till Catalina med datorn.
En hel del verkar tycka ayurvedan är spännande av mina bloggläsaare så jag lovar skriva mer om den framåt. Kul att få respons på vad ni uppskattar att läsa om även om inläggen oftast bara blir det som kommer ur fingrarna just för stunden.
Kram på er!
Bada fötterna på Hotel Feliz....

Kika in på lillasysters blivande förskola Happy Faces.

Vackra Palma du vinner mitt hjärta mer och mer!!!

Gillar denna bild på Amanda. Fina älskade du.


Inga kommentarer: