tisdag 17 september 2013

Charmig vardag!

Hej och hå! det blir inte massor av bloggtid över när jag och Linn är själva hemma. Det var tråkigt när Björn åkte. Han stack tidigt i måndags och kommer hem tors fm. Lilla familjen (det är jag, Björn och Linn...sen har vi extended family som är något större) Vi har ju hängt i princip hela tiden sen vi kom hit. Eftersom vi har kontoret hemma blir det mycket tid tillsammans vilket är lyx. Men som alltid är det jobbigast precis när han åker och sen kommer jag in i att nu är det jag som får hålla ställningarna. Vi har väldigt mysigt jag och Linn!
Igår var det en promenad in till Catalina som gällde. Lunch på El Peritto, lekplatsen och så fixa lite ärenden. Det var så varmt och kvavt igår så jag höll på att ångra att vi gick in. Men bara att torka svetten och se glad ut. Jag slipper ju frysa :)
Idag tog vi en utflykt till stranden. Det blev bilen till Portal Nous och där var vi ett par timmar. Hade med lite picknick vilket min dotter älskar. "Vad har du mer där i mamma" säger hon nyfiket när hon rotar i ryggsäcken.





Hem igen för sovstund och lunch. Idag blev det enkelt "ihopaplock" (småländska) till lunch..... något märklig blandning men helt ok.

Matjesill, ägg, lax, zuccini, surkål, avocado, morötter....

Vid fem var det dags att traska ned till Svenska kyrkan för kyrkis som startade idag. Hemmabakad fika att köpa och barnen bjöds på saft och bulle. Det var ganska få barn idag och det var nog många som inte vet att dom öppnat igen för säsongen. Vi kommer gå dit tis och tors. Perfekt att träffa andra barn och föräldrar för nya kontakter.
Det har varit lite mulet i eftermiddag men varmt ändå. Denna bild tog jag på promenaden hem ikväll från kyrkis.


Sen var det kvällsmat  -tortillapizza, verkligen busenkelt att göra. Har lyckats få tag på ekologiska tortillabröd med något bättre ingredienser. På med en god tomatsås, ost och vad man har i kylen.

Tomatsås, parmesan, oliver, zuccini och toppad med avocado och mandel. Gott!
Vi har skypat med nya kusinen Alva, hennes föräldrar och pappa Björn som var där och tittade på lilla sötisen. Kändes lite märkligt men samtidigt försvinner avstånden när man kan kommunicera så lätt. Fast hade ju gärna nosat på den lilla!!! Bebisdoft och det där lugnet som bara fyller ett helt rum när ett nyfött barn är närvarande. Magsikt!
Nu är jag ganska trött men så skönt att bara sitta och softa en stund innan sängen.
Varm kram!

2 kommentarer:

Mamma, mormor sa...

Hej min fina dotter!! Vad mysigt ni verkar ha det, du o Linn, trots att pappa är ute i "vida" världen. Det där med utflykt o självklar picknick, pizza på er altan..o så lite kontakt med lilla Alva. Så har vi haft besök av Björn, vilket var mysigt, om än inte så långvarigt, två mån. sedan sist, tiden går fort. Hoppas vi får till en resa till Er. Sköt om er..älskade små flickor1 Puss!

Ulrika Forsell sa...

Hej mormor <3! Vad kul att Björn hann träffa er även om det blev så snabbt. Men han kommer behöva göra mer turer till Sverige. Ja! hoppas ni kan komma hit det vore så kul att visa er vår vardag här. Just nu lite kaffe på terassen och Linn pusslar lite på "paddan".
Älskar er! puss och kram :)